لندن، انگلیس:
عکسهایی از باربارا هپوورث (۱۹۰۳-۱۹۷۵) شامل کلاژها، فتوگرامها و دبل اکسپوژرهایی که در آرشیو هپوورث پیدا شدهاند، برای اولینبار در تیت بریتانیا طی نمایشگاهی با نام «باربارا هپوورث: مجسمهسازی برای یک دنیای مدرن» به نمایش در خواهد آمد. این عکسها، اهمیت عکاسی را از دید یکی از مهمترین و معروفترین هنرمندان بریتانیا به نمایش خواهد گذاشت. هپوورث تکنیکهای متنوع عکاسی را تجربه کرده بود و شناخت خوب و دقیقی از اهمیت عکاسی در شکلدادن ذهنیت عمومی نسبت به آثارش، و آوازهی وی بهعنوان یک هنرمند، داشت. او دستورات بسیار دقیقی به ناشرین میداد. وی دوستی نزدیکی با عکاسان و فیلمسازانی که از نظر ذوق هنری به او نزدیک بودند داشت، تا بتواند از نزدیک بر نحوهی عرضهی کارهایش به صورت چاپی یا فیلم نظارت کند. این نمایشگاه شامل مجموعهای از فتوکلاژهای هپوورث خواهد بود که تا همین اواخر تصور میشد مفقود شدهاند. این کلاژها در ۱۹۳۹ در شمارهای از مجلهی Architectural Review منتشر شده بودند. کلاژها، برشهایی از عکسهایی هستند که از برخی از مجسمههای او گرفته شده است. این برشها سپس روی پسزمینههایی با تصاویری از ساختمانها و طبیعت قرار داده شدهاند. کلاژها نشاندهندهی درک هپوورث از این قضیه هستند که چطور زمینه و محیط اطراف، مجسمههای او را دچار تحول میکنند. در حاشیهی نمایشگاه، آلبومهای شخصی بازمانده از هپوورث و شوهرش بِن نیکلسون(۱۸۹۴-۱۹۸۲) که در دههی ۱۹۳۰ عکاسی شدهاند نیز برای اولینبار به نمایش درمیآید. پنلوپه کرتیس، از کیوریتورهای نمایشگاه، میگوید: «این تصاویر و کلاژهایی که بهتازگی در دسترس قرار گرفتهاند توانایی هپوورث بهعنوان یک عکاس، سطح و گسترهی جاهطلبی او را نشان میدهد.»
منبع (+)