استقبال پرشور از نمایشگاه جغرافیا و فرهنگ در گالری دانژه سمنان

استقبال پرشور از نمایشگاه جغرافیا و فرهنگ در گالری دانژه سمنان

گزارش تصویری گشایش نمایشگاه

نمایشگاه «فرهنگ و جغرافیا» روز هفتم اردیبهشت ۹۷ با حضور کم سابقه جمع کثیری از هنردوستان، مسئولین حوزه فرهنگ و هنر و مدیریت شهری، خبرنگاران، هنرمندان و ۴ تن از صاحبان آثار ساکن در ایران با هنربانی دکتر جاوید رمضانی در گالری دانژه سمنان افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۲۰ اثر نقاشی رنگ روغن، اکریلیک روی بوم و کاغذ و دو مجسمه از هنرمندان پیشکسوت سید اسدالله شریعت پناهی، محمدعلی بنی اسدی، محمدحسن جواهری، ابراهیم یغمایی، مسعود سعدالدین و بهمن صحت لو به نمایش در آمده است که بخشی از این آثار برای اولین بار به نمایش گذاشته می شود.

هنرمندان این نمایشگاه، در حداقل برهه ای از زمان، ساکن و یا محصل در سمنان بوده اند و جغرافیای سمنان آثار گوناگون این هنرمندان را کنار هم قرار داده است. به همین سبب هنرمندان این نمایشگاه نقاط اشتراک زیادی درزندگی خود و در یک جغرافیای کوچک دارند که بی تاثیر در توسعه سبک کاری آنها نیست.

جغرافیا و فرهنگ در گالری دانژه

به گفته کرمی مدیر گالری دانژه «از آنجایی که هنر نقش عمده را در تولید و نشر فرهنگ بازی می کند، بررسی جغرافیایی هنر، به مثابه بررسی جغرافیایی فرهنگ است.

نگاه به این آثار می تواند نشان دهد که مسیرهایی که مبدا یکسان دارند، چه مقصدهای متنوعی می توانند داشته باشند. تنوع آثار، از سبک گرفته تا اجرا، مسئله ای فراتر از سلیقه است و پیامهای فرهنگی در خود دارد.

در این اتفاق اگرچه جغرافیا عامل کنار هم قرار گرفتن آثار است و دوری جغرافیایی نتوانسته گسستی در روابط بین هنرمندان و یا رابطه بین هنرمند و اقلیم سمنان ایجاد نماید.»

نمایشگاه «فرهنگ و جغرافیا» تا پایان اردیبهشت ماه جهت بازدید علاقمندان دائرمیباشد.

برای دیدن کاتالوگ نمایشگاه اینجا کلیک کنید.

بیانیه نمایشگاه به قلم جاوید رمضانی را در لینک زیر بخوانید

نویسنده