تمسین هانگ دستیار کیوریتور اجرا | بدنهای ما، بایگانیهای ما
در گالری تیت، لندن
معرفی هنربانان جوانی که هنر معاصر را متحول خواهند کرد
مجله هنرهای تجسمی آوام: ترجمه معصومه شیخی
تسمین هانگ (Tamsin Hong) بهعنوان کیوریتور اجرا میگوید که اغلب با هنرمندانی کار میکند «که از بدنهایشان بهعنوان عاملی برای تغییرات اجتماعی، زیستمحیطی و سیاسی استفاده میکنند.» در ۲۰ مارس، قصد داشت نمایش زندهی BMW ی تیت را با عنوان «بدنهای ما، بایگانیهای ما» افتتاح کند که شامل بیش از یک هفته اجرا توسط فاستین لینیکولا، اوکوویی اوکپوکواسیلی و تانیا لوکین لینکلیتر بود. ایدهی تمام آثار بر این نکته تمرکز داشت که بدن، بهخودیخود میتواند بایگانی باشد – بایگانیای از خاطرات، سنتها، میراثهای زبانی، دانش و اعتراض. گرچه تیت به دلیل شیوع ویروس کرونا، این برنامه را لغو کرد، مخاطبان علاقهمند همچنان میتوانند اجرای لینیکولا را آنلاین تماشا کنند.
هانگ همچنین نمایشی از منسوجات اثر فرانتس ارهارد والتر، هنرمند آلمانی و ارائهای از آثار ندکو سولاکف، حکیم بلغارستانی برنامهریزی کرده است. سولاکف – که درزمینهی طراحی، نقاشی، ویدئو و چیدمان فعالیت میکند – اجرایی را با عنوان یک زندگی (سیاهوسفید) (از ۱۹۹۸ تاکنون) طراحی کرده که در آن دو شرکتکننده به مدت یک ماه دائماً دیوارهای یک گالری را رنگ میکردند.
هانگ که در این برههی زمانی نامطمئن، همچنان بهپیش میرود، فرصتهای بسیاری را پیش روی هنر اجرا میبیند. او میگوید: «ضرورت بزرگی برای هنر وجود دارد که متمرکز بر بدن و ایجاد ارتباط است. ما، جامعهی هنر زنده، از خلاقیت جمعیمان استفاده میکنیم تا این جوامع در حال رشد و شکوفایی را پایدار نگاهداریم.»
منبع: artsy
بخشهای قبلی این پرونده را اینجا مطالعه کنید:
چه کسی آیندهی هنر را متحول خواهد کرد؟ | مقدمه
هنرهای معاصر از نگاه هنربانان جوان | قسمت اول
نقش کیوریتورها و آثار ماندگار در تاریخ | قسمت دوم
جاسمین واهی هنربانی جوان با ایدهی مرئی و نامرئی بودن | قسمت سوم
لیلانی لینچ هنربانی با اولویت هنرمندان خارج از قطبهای اصلی هنر | قسمت چهارم
کابلو مالاتسی کیوریتور مستقل، ژوهانسبورگ | قسمت پنجم
آسین آجاک | هنربان مستقل بومی در مونترال | قسمت ششم
لری اوسی منسا: بزرگداشت صداهایی که به حاشیه رانده شده | قسمت هفتم