بزرگمهر حسین پور با دوسالگی…گوسالگی

تندیس: نمایشگاه مروری بر آثار بزرگمهر حسین پور با عنوان «دوسالگی… گوسالگی» از 7 خرداد ماه در گالری راه ابریشم 2.

نمایشگاه مروری بر آثار نقاشی، کاریکاتور و کمیک استریپ‌های بزرگمهر حسین پور که در دو سال گذشته خلق و اجرا شده است از 7 خرداد ماه در گالری راه ابریشم 2 که به تازگی افتتاح شده است به نمایش گذاشته خواهد شد.

بزرگمهر حسین پور درباره این نمایشگاه گفت: «کاریکاتور مطبوعاتی، نقاشی، کمیک استریپ، انیمیشن و بخشی از کاریکاتورهای من آثاری است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد. در میان این آثار دو کار خیلی بزرگ وجود دارد.

بزرگمهر حسین پور

یکی از این آثار تابلویی با اندازه‌های ۲۲۰ در ۱۸۰ سانتی متر، با عنوان «۷۲ ملت» می‌باشد. این تابلو حاصل فراخوانی است که توسط من اعلام شد. در فراخوانی که منتشر کردم، از همه علاقه‌مندان دعوت کردم تا کسانی که تمایل دارند بیایند و من نقاشی‌شان را بکشم. برای این فراخوان حدود دو هزار نفر جمع شدند که من از ساعت ۳۰: ۱۵ تا ۲۱:۳۰ توانستم از پانصد نفر نقاشی بکشم و حاصل این فراخوان تابلویی شد که در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.»

این هنرمند درباره تابلوی بزرگ دیگر این نمایشگاه نیز گفت: «تابلوی ناصرالدین شاه و چهل زن حرمسرایش، کار بزرگ دیگری است با اندازه ۲ در ۶ متر است. این کار نیز تصویری از ناصرالدین شاه را به همراه چهل زن او در حرمسرایش را نشان می‌‏دهد. در واقع برای نشان دادن چنین جمعیتی به ابعاد بزرگ نیاز داشتم.»

حسین‌پور درباره دیگر آثارش در این نمایشگاه نیز گفت: «انیمیشن‌ها بخش دیگری از آثار من هستند که در این نمایشگاه ارائه خواهند شد. این‌ انیمیشن‌ها، همان کمیک استریپ‌های من هستند که متحرک شده‌اند و همچون ۳۰ کاریکاتوری که در این نمایشگاه خواهید دید رویکردی انتقادی دارند.»

نمایشگاه آثار بزرگمهر حسین پور با عنوان «دوسالگی… گوسالگی» از ۷ خرداد ماه در گالری راه ابریشم 2 به نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، شماره ۲۱۰ گشایش می‌یابد و تا 25 خرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت.

نویسنده