نمایشگاه مکان/ نگاه در دبی

| گالري  کربن 12
| نمايشگاه انفرادي نقاشی
| هنرمند: تالر آغباشیان (TALAR AGHBASHIAN)
| عنوان: مکان/ نگاه (Site/Sight)
| گشايش: 13 می
| پايان: 30 جون 2015

گالری کربن 12 برای اولین بار میزبان آثار تالر آغباشیان با عنوان «مکان/ نگاه» می‌باشد. زمین حرکت داده شده، سوراخ شده توسط ماشین‌ها، تیرک‌ها، خطوط و مردم یک باله صنعتی از جستجوی هماهنگ را اجرا می‌کنند. . زمان حال، وقایع‌نگاری زودگذرِ ضمنی در نقاشی‌ها است که به عنوان سرزمین‌هایی در آینده و گذشته آن مکان که در حال گسترش است در نظر گرفته می‌شود. در نقاشی‌های آغباشیان، مردمی که درگیر تخریب و بازسازی هستند، تعادل مخاطره آمیز زمان حال را می‌سازند. به لحاظ علمی، معمارانه و توسعه‌گرانه، خوانش صریح بر روی حرکات نمایشی کارگران آنچه که باید باشند را در نظر می‌گیرد.

TA-Tube-Works-Oil-on-canvas-1

TA-Tent-Oil-on-canvas-2
آغباشیان ظاهرسازی محیط زمان حال را جاودانه می‌کند. نه تنها با انتخاب منبع تصویری خود (طبیعت بی‌جان و تصاویر وب سایتی) بلکه تکنیک نقاشی او حسی از «مستند بودن» را برای تصاویر یافت شده، به خاطر می‌آورد. او بواسطه کار با ترکیب اوریجینال عکس‌ها، کاراکتر‌ها را با فرم‌های باز، ساده می‌کند و به ما اجازه تمرکز بر روی حرکات کارگران را می‌دهد.

تغییر ظاهر مداوم محیط اطرافمان، همیشه توسط کارگران که در نمایش چرخه طبیعت گستره اجتماعی‌مان ظاهر می‌شوند، گرد هم می‌آید. ما جستجو، تخریب و تعمیر می‌کنیم و سپس در جستجوی چیز جدیدی برای ویران سازی و درست کردن دوباره در تصاویر جاری هستیم. هیچ نتیجه پایانی یا پیش‌بینی برای شغل در حال پیشرفت و جود ندارد. چیزی که کارگران و کارفرمایان به دنبال آن هستند خارج از دسترس است چرا که عمل پیدا کردن یا بازسازی کردن، آنچه را که به دنبالشان هستند را می‌پوشاند.

TA-Shelter-Oil-on-canvas-3

تالر آغباشیان متولد 1981 در بیروت است و هم اکنون در لندن زندگی و کار می‌کند. او تحصیلات آکادمیک خود را با نقاشی و طراحی در دانشگاه هنرهای زیبای لبنان آغاز کرد و کارشناسی ارشد را از کالج سنت مارتین هنر و طراحی لندن گرفت. او سال پیش در همین گالری در نمایشگاه گروهی «انفجار کوچک » شرکت کرد و یک نمایشگاه انفرادی در بیروت با عنوان «اسب دونده» برگزار کرده است.

TA-Arial-View-Oil-on-canvas-4

نویسنده

  • زينب ثقفی

    مدیر محتوای سایت آوام - کارشناسی و کارشناسی ارشد عکاسی - متخصص عکاسی و چاپ آلترناتیو