به نام ابدیت
هستی مهابت خود را در مطلقی مانند مرگ نشان میدهد ، عکاس در نبردی دایمی با مرگ است ، هر عکس عکاس ارزوئ جاودانگی است .
اصغر بیچاره در گذشت حضوری با نشاط که به گمان من پاسخی در خور به زندگی داد از میانمان رفت ،
کهنسال مردی میگفت که بیست سال است چنین بهاری نداشتیم بهاری که عکاس برای رفتن انتخاب میکند بسیار زیباست .
اصغر بیچاره در ۱۳۰۶در تهران به دنیا آمد. او از ۱۳ سالگی به عنوان کارگر ساده در عکاسی به کار مشغول شد، پس از چند سال در لالهزار تهران مغازهای باز کرد که به زودی تبدیل به پاتوق هنرمندان و نویسندگان معروف آن زمان شد.
نخستین بار با گرفتن کپی از تمام عکسهای فیلم دختر لر برای عبدالحسین سپنتا فیلمنامهنویس این فیلم، رسماً وارد دنیای هنر شد. سپس با آشنایی با تئاتر، افزون بر عکاسی از نمایشها، گاه در بعضی از آنها هم به بازی پرداخت. چند سال بعد با گروه دوبله مرتضی حنانه و حسین سرشار در ایتالیا همکاری کرد. او عکاسی را از سال ۱۳۲۳ آغاز کرد. از او نمایشگاه های متعددی در داخل و خارج از ایران برپا شده است. بیچاره در سن ۸۹ سالگی در سالروز تولد خود در آمریکا درگذشت. بیچاره در نمایشگاههای مختلف عکس و عکاسی در ایران و دیگر کشورهای جهان حضور داشته است. او بزرگترین آرشیو عکس سینما و تئاتر ایران را در خانه خود گرد آورده است. او در موزهٔ شخصیاش دوربینهایی از قدیمیترین عکاسان ایران مانند دوربین «ماشاءالله خان عکاسباشی» را نگهداری میکند. بیچاره ۳ جلد کتاب دربارهٔ تاریخ سینمای ایران نگاشته است.