مجسمه‌ هاي کامبیز صبری در گالری فلامل پاریس

مجسمه‌ هايکامبیز صبری، در نمایشگاهی گروهی در گالری نیکولاس فلامل پاریس به نمایش در می‌‎آید.
کامبیز صبری، مجسمه‎ساز معاصر درباره این نمایشگاه که از ۲۹ ژانویه در گالری نیکولاس فلامل پاریس برگزار می‌‎شود گفت: در این نمایشگاه  که “پاپ آرت” نام دارد آثاری از ۱۰ هنرمند به مدت تقریبا یک ماه به نمایش گذاشته خواهد.
وی افزود: در واقع در این نمایشگاه آثاری به نمایش گذاشته می‌‏شود که مشخصات هنر پاپ آرت را داشته باشد. در اثر پاپ آرت معمولا از اشیا حاضر و آماده استفاده شده است و از از زندگی روزمره مردم دستمایه گرفته است.
صبری با اشاره به اینکه در این نمایشگاه دو اثر از مجموعه “My Name Is X” او به نمایش گذاشته می‌‎شود گفت: این مجموعه درباره بحران هویت و ماهیت وجودی انسان است. این کار‌ها از عروسک‎های مرد و زنی تشکیل شده‎اند که در ساختاری به شکل حرف X گرفتار شده‎اند. این عروسک‎‌ها همه به هم شبیه هستند گویی هیچ‌یک هویتی مستقلی برای خود ندارند و هویت آن‌ها تنها در‌‌ همان کالبد جسمی‎شان معنا یافته است.
مجموعه “My Name Is X” پیش از این در سال ۹۱ در گالری خاک دوبی به نمایش گذاشته شده است.
کامبیز صبری متولد۱۳۴۶ کاشان است. او فارغ التحصیل در رشته مجسمه سازی است و در رشته گرافیک نیز مدرک کار‌شناسی ارشد دارد. برگزاری بیش از ۳۰ نمایشگاه مجسمه و هنر جدید به شکل انفرادی و گروهی در داخل وخارج از کشور از جمله فعالیت‌های هنری او به شمار می‌آیند.
آثار برگزیده کامبیز صبری در نمایشگاه هنرمفهمومی ایران، بی‌ینال “تویومورا” در ژاپن وچندین مسابقه و پروژه مجسمه سازی به نمایش در آمده‌اند. او برنده جایزه ویژه هیئت داوران در سومین بی‌ینال مجسمه سازی ایران شده است.
از صبری چندین اثرمجسمه در تهران، آبادان، ساری، امیدیه اهواز، شهرجدید اندیشه و… نصب شده‌اند و تعدادی از آثارش نیز نزدمجموعه داران ایرانی و خارجی نگهداری می‌شوند. این مجسمه ساز، طراح و مدیر اجرایی تعدادی پروژه نمایشگاه هنری و موزه در داخل و خارج از کشور بوده است.

منبع: هنرآنلاين

نویسنده