اختتاميه نمايشگاه “هويت‌عكاسي”

نمايشگاه گروهي عكس “هويت عكاسي” با اجراي پرفورمنس داريوش راد پايان مي‌يابد.
نمايشگاه گروهي عكس “هويت عكاسي” به كوشش و نمايشگاه ‌گرداني داريوش راد، كه از تاريخ 30 آبان در گالري شهر كتاب فرشته گشايش يافته بود پس از استقبال هنرمندان و نمايش 11روزه خود، در تاريخ 11 آذر ماه پايان مي‌يابد.
در بيانيه اين نمايشگاه آمده است: “امروزه عکاسی نیز مانند هر فرم هنری توده ای به وسیله ی بیشتر مردم به عنوان چیزی غیر از هنر به کار گرفته مي شود . عکاسی بیش از هر چیز نوعی مناسک اجتماعی شده، واکنشی علیه اضطراب و ابزاری برای کسب قدرت.  عکاسی به ذات تسکین دهنده است. عکاسی همواره با پارادوکس همراه بوده، جایی در تاریخش دوربین ابزاری نادر و پیچیده است و عکاسی به جادو م یماند و امروزه همراه نداشتن دوربین معجزه است. این دو قطبی به داخل کادر هم جهیده و اکنون عکسهای زشت و زیبا در تضادی عجیب پر بیننده ترین عکسهای روز دنیا را شک میدهند.  تا آنجا که بازنشر تصاویر جنگها به اشاعه ی خشونت تعبیر مي‌شود. باری عکاسی تقلید دوستانه ای از کار است، حالا ما کاری برای انجام دادن داریم، ما عکس میگیریم. و سوال اینجاست که در بین این حجم از تصویر که روزمر هی ما را در کلان شهر و شهر و روستا احاطه کرده، در بین این دو قطبی، هویت عکس کجا شکل مي گيرند؟”

همچنين در مراسم اختتاميه اين نمايشگاه پرفورمنس سياه داريوش راد با عنوان «كيش و مات» اجرا خواهد شد. مراسم اختتاميه اين نمايشگاه در تاريخ 11 آذر از ساعت 18:30 آغاز خواهد شد.

علاقه‌مندان براي بازديد نمايشگاه و شركت در مراسم اختتاميه مي‌توانند به آدرس تجريش، خيابان مقصودبيك، نرسيده به چهار راه حسابي، شماره 32 مراجعه فرمايند.

منبع: گالري شهر‌كتاب فرشته

نویسنده