نمایه ه

هاتف، علی

از خلوت چیزها (گفت‌وگو با محمد خوشرو درباره نمایشگاه عکس در خانه هنرمندان)، ش۷۹، ص۱۵.

 

هاتفی، طاهر

آواز پر جبرئیل (درباره نمایش آثار کورش ادیم در استکهلم)، ش۲۵، ص۹.

هادی، سهراب

زبان رنگ و معنای طرح (درباره آثار منصوره حسینی در موزه هنرهای معاصر تهران)، ش۳۰، ص۶.

یک نوآشنایی در رجوع به آغاز (مروری بر آثار نمایشگاه نقاشان نوگرای کردستان در گالری صبا)، ش۷۸، ص۸.

هاشمیشهرکی، علی

توضیح واضحات گمشده، ش۱۱۱، ص۱۰.

معجونی تلخ اما مفید (درباره نیاز هنر تصویرگری ایران به نقد تحلیلی،) ش۱۱۶، ص۱۸.

فستیوال فتیش (نگاهی بر جشنواره‌پرستی در عرصه هنر تصویرگری ایران)، ش۱۲۵، ص۱۳.

 

هاشمی اقدم، مهناز

اد یانگ، ش۳۰، ‌ص۱۶.

Chermayeff (درباره ایوان چرمایف)، ش۲۹، ص۲۱.

هاشمی، عظیم‌السادات

الهام از زندگی (نگاهی به مجسمه‌های هایپررئالیستی شون هنری)، ش۱۷۶، ص۱۶.

 

هاشمی، فائزه

دلیل رد آثارم چه بود؟ (نقدی بر چهارمین دوسالانه مجسمه‌سازی)، ش۵۵، ص۱۱.

هاشمی، محسن

در ستایش دلالان هنری (درباره گالری ایرانی)، ش۱۲۳، ص۱۳.

هاشمی، نجمه

درادامه یک‌سنت (نگاهی به مجسمه‌های سوسامو ایکه‌گامی)، ش۱۶۵، ص۲۹.

میکرواُرگانیسم‌های فولادی (نگاهی به مجسمه‌های مارتا واکر)، ش۱۷۱، ص۲۹.

یادمان‌های مایالین، ش۱۷۲، ص۲۸.

نگرش‌های اجتماعی در چیدمان‌های چندرسانه‌ای (نگاهی به آثار سوزان لیسی)، ش۱۷۷، ص۲۲.

میراث افریقا در مجسمه‌های ایمنا آرویو، ش۱۸۹، ص۱۸.

بازگشت روح (چیدمان جین فرر برای مردم فلسطین)، ش ۲۰۰، ص ۵۴.

هدایت، ثمره

وان درالسکن؛ عکاسی در سفر، ش۷۸، ص۱۰ [ترجمه].

توبیاس ربرگر؛ طناب رنگارنگ جامعه هنر، ش۷۹، ص۸ [ترجمه].

گابریل اوروزکو؛ نفی منطقه‌گرایی (عکاسی اوروزکو)، ش‌۸۰، ص۲۴.

بازی‌ها: پینگ‌پنگ، بیلیارد، شطرنج (گفت‌وگو با گابریل اوروزکو)، ش۸۱، ص۸

مصاحبه با تامس دیمند، ش۸۲، ص۲۶ [ترجمه].

روشن‌کردن پس‌زمینه (گفت‌وگو با آنوک استاکتی)، ش۹۳، ص۱۲.

شرط‌بندی روی ناشناس‌ها (مصاحبه استوارت مفریز با چارلز ساعتچی)، ش۱۲۶، ص۲۲ [ترجمه].

هدایت،‌ رضا

از هزارویک‌شب (یک‌نگاه)، ش۱۷۰، ص۱۲.

قلبی به‌وسعت دریا (درباره عربعلی شروه)، ش۱۹۹، ص۱۰.

 

هدایت‌زاده، فرزین

از روزنه یک‌شکاف (نقدی بر نمایشگاه چیدمان قربانی در فرهنگسرای نیاوران)، ش۴۱، ص۲۰.

درآمد اولین اکسپوی مجسمه‌سازی ایران، ش۱۳۳، ص۲۲.

سامان‌دادن ذهن (درباره سمپوزیوم مجسمه‌سازی)، ش۱۶۱، ویژه‌نامه ص۶.

 

هزاوه‌ای، هادی

رستم دیوکش دیار هنر (درباره اردشیر محصص)، ش۹۹، ص۱۷.

مارکو در قلب تاریخ ما می‌ماند، ش۱۰۷، ص۸.

مَنِش راحت او (درباره منصور قندریز)، ش۱۳۱، ص۱۱.

خوشا به‌حال هنرمندی (درباره هنر مهاجرت)، ش۱۳۶، ص۱۲.

ایستادن و خیره‌شدن، ش۱۴۵، ص۸.

نمایشگاهی به بزرگی پیکاسو (به بهانه نمایش آخرین آثار پیکاسو در نیویورک)، ش۱۴۸، ص۸.

آخرین نقاش خوب فرانسوی، ش۱۵۱، ص۶.

خوشا به‌حال نقاشان؛ زیرا ملکوت جنون از آن آنهاست (در یادمان استاد اسماعیل آشتیانی)، ش۱۵۵، ویژه‌نامه ص۴.

خانم صدر، آتلیه صدر، ‌بچه‌های آتلیه صدر (بهجت صدر)، ش۱۵۶، ص۱۰.

فوتوریسم؛ مکتب پیشرو (نمایشگاه فوتوریست‌ها در تیت‌گالری لندن)، ش۱۵۹، ص۸.

هنر معاصر پاکستان؛ بخش نخست (به بهانه نمایش آثار هنرمندان پاکستانی در اشیاسوسایتی)، ش۱۶۱، ص۸.

هنر معاصر پاکستان؛ بخش دوم و پایانی (به بهانه نمایش آثار هنرمندان پاکستانی در اشیاسوسایتی)، ش۱۶۲، ص۱۰.

انقلاب کاغذی؛ انقلاب روی کاغذ، ش۱۶۴، ص۱۴.

نشریات بین‌المللی (نشریات تجسمی)، ش۱۶۹، ص۱۰.

هنر مدرن در عراق؛ بخش اول (به بهانه برپایی نمایشگاه آن سوی جنگ در گالری تقی‌نیا ـ نیویورک)، ش۱۷۲، ص۱۶.

هنر مدرن در عراق؛ بخش دوم و پایانی (به بهانه برپایی نمایشگاه آن سوی جنگ در گالری تقی‌نیا ـ نیویورک)، ش۱۷۳، ص۸.

خود یک کار هنری بود‍! (چنگیز شهوق)، ش۱۷۳، ویژه‌نامه ص۴.

خواب‌های تب‌دار (درباره بهمن محصص)، ش۱۸۰، ص۱۰.

راهی که مال خود او بود (درباره محمدعلی ترقی‌جاه)، ش۱۸۱، ص۱۱.

بیل بر سنگ مزار! (درباره هانیبال الخاص)، ش۱۸۳، ص۱۰.

هنر معاصر در مصر (بخش اول)، ش۱۸۵، ص۸.

هنر معاصر در مصر (بخش دوم)، ش۱۸۶، ص۸.

نمایشگاه ۲۰۱۳ هنر معاصر ایران (سوروسات نمایشگاه بزرگ هنر معاصر ایران در نیویورک)، ش۱۸۸، ص۳.

از میرزامحمدعلی سنگلاخ تا پابلو پیکاسو، ش۱۹۳، ص۲۴.

هنر افریقا (۱. نظری به نمایشگاه عکاسی هنرمندان افریقایی در دوبی)، ش۱۹۴، ص۱۰.

نظری به هنر افریقای سیاه؛ بخش اول (پیش‌زمینه هنر مدرن)، ش۱۹۶، ص۱۶.

کسی مثل او (در یادبود ایرج افشار)، ش۱۹۷، ص۱۵.

نظری به هنر افریقای سیاه؛ بخش دوم (پیش‌زمینه هنر مدرن)، ش۱۹۷، ص۱۶.

نظری به هنر افریقای سیاه؛ بخش سوم (پیش‌زمینه هنر مدرن)، ش۱۹۸، ص۱۲.

کلامی نائیو درباره هنر نائیو (درباره محمود زنگنه)، ش۱۹۸، ویژه‌نامه ص۷.

نظری به هنر افریقای سیاه؛ بخش چهارم و پایانی، ش۱۹۹، ص۱۴.

هژبرابراهیمی، شعله

ایجاد وحدت (اولین سمپوزیوم ملی مجسمه کرمان)، ش۱۸۶، ویژه‌نامه ص۷.

هژبرابراهیمی، محمد

افتخاری برای کرمان (اولین سمپوزیوم ملی مجسمه کرمان)، ش۱۸۶، ویژه‌نامه ص۶.

همایونفر، راشنو

رافائل البینسکی، ش۱۳۲، ص۲۴.

میرکو ایلیچ؛ تصویرسازی که گرافیست شد، ش۱۳۵، ص۲۸.

هنرمند، سپیده

آوازه‌خوان طاس- روبرمسن، ش ۱۲۴، ص ۶ [ترجمه].

هنرور، علی

شهر مجسمه‌ها (گزارشی از سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی چاکو، آرژانتین، ۲۰۰۸)، ش۱۳۱، ص۳.

هوشمندزاده، پیمان

پاشنه آشیل عکس (درباره ‌نمایشگاه‌های گروهی در ایران)، ش۱۲۷، ص۱۰.

واقعیتِ عکس یا عکسِ واقعیت، ش۱۸۲، ص۱۰.

هوشنگی، ساسان

پیکرتراشی نشانه زمان ژیوسپه پنون، ش۳۰، ص۲۰ [ترجمه].

فوستو ملوتی، مجسمه‌ساز مفهومی، ش۳۳، ص۱۰ [ترجمه‌ای از Elisabeth Vedrenne].

حرکتی در تداوم (نقدی بر آثار مهرداد ختایی در گالری آریا)، ش۶۳، ص۲۰.

هوشیار، مهران

کمی نور برای دیدن، ش۶، ص۱۸.

می‌توان آهی کشید و رفت (درباره کتاب بی‌ینال حجم‌سازی و خیلی چیزهای دیگر)، ش۱۴، ص۱۸.

الهی‌حول‌حالناالی‌احسن‌الحال، ش۶۱، ص۱۹.

اصالت هنری در قالبی از جسارت جوانی (یادداشتی بر نمایشگاه گرافیک- چوب اکبر شاهمندی)، ش۱۲۳، ص۲۷.

رجعتی باید تا هویتی زنده گردد (درباره آموزش هنر)، ش۱۳۴، ص۹.

نقدی توصیفی از بدعتی خاطره‌انگیز (یادداشتی بر نمایشگاه بهنام کامرانی در نگارستان آن)، ش۱۸۴، ص۱۰.