آرت فر منآرت
آرت فر منآرت

حضور پررنگ هنرمندان ایرانی در آرت فر منآرت

آرت فر منآرت MENART از 19 تا 22 مه 2022 در پاریس برگزار خواهد شد.

شکوفایی صحنه هنری خلیج فارس

به گزارش آوام مگ: دومین دوره آرت‌فر هنر مدرن و معاصر مِنآرت ‌فر menart fair در پاريس از 19 می برگزار می‌شود. اين رويداد با تمرکز بر هنر خاورميانه و شمال آفريقا، امسال با حضور 19 گالري از کشورهاي امارات، قطر، ترکیه، لبنان، مراکش، الجزاير، مصر، سوريه، و… به معرفي هنرمندان پرداخته است. از هنرمندان ایرانی رضا درخشانی، قاسم حاجی زاده، سیداسدالله شریعت پناهی، محمد حسین عماد و مسعود سعدالدین و… حضور دارند.

هنر در کشورهای حاشیه خلیج فارس رشد بی سابقه‌ای داشته و در سال‌های اخیر هنرمندان از ایران و خاورمیانه  که در جست‌وجوی مجموعه‌داران بین‌المللی به دبی هجوم آوردند و توانستند در طی کمتر از یک دهه خود را در سطح جهانی تثبیت کنند.

آرت فر منآرت

درباره هنر ایران در وبسایت رسمی این آرت فر چنین آمده است: «در ایران، گردآوری آثار هنری از قرن نوزدهم همواره مورد علاقه افراد خاصی بود و از اوایل قرن بیستم  مجموعه داران غربی بر روی هنر خاورمیانه سرمایه گذاری بیشتری کردند. اولین نمایشگاه هنر خاورمیانه در سال 1354 در تهران برگزار شد. بازار هنر از دیرباز در ایران وجود داشته است. این سرزمین به دلیل سرزندگی و کیفیت خود مشهور است، تا جایی که تولید آثار هنری به شدت در این منطقه توسعه یافته است.»

آرت فر منآرت
رضا درخشانی

در آرت فر منآرتMENART آثار 9 هنرمند ایرانی به نمایش گذاشته می شود که 5 هنرمند از Amenor Contemporary گالری آمنور  (نروژ)، 2 هنرمند از Galerie Nathalie Obadia (پاریس، بروکسل)، 1 هنرمند از Galerie Tanit (مونیخ، بیروت) و 4 هنرمند آثار خود را درقالب NFT از غرفه ME.NA حضور خواهند داشت.

آرت فر منآرت
سید اسدالله شریعت پناهی

در این دوره از آرت فر منآرت گالری هنر معاصر آمنور نروژ باتمرکز بر آثار هنر ایران  آثار 5 هنرمند ایرانی، رضا درخشانی، قاسم حاجی زاده، سیداسدالله شریعت پناهی، محمد حسین عماد و مسعود سعدالدین را در این رویداد به نمایش می‌گذارد.

آرت فر منآرت
محمدحسین عماد

اولین دوره این آرت فر در سال 2021 برگزار شد و دومین دوره منآرت با تمرکز بر هنر مدرن و معاصر خاورميانه و شمال آفريقا از 19 می تا 22 می در پاریس برگزار خواهد شد.

آرت فر منآرت
مسعود سعدالدین

گالری های شرکت کننده را در سایت منارت ببینید.

نویسنده