بزرگترین نمایش آرت دبی و تمرکز بر NFT و هنرهای دیجیتال همزمان با اکسپوی دبی

نگاهی به آرت دبی 2022 و اکسپو 2020 فضایی جدید برای هنر
حضور گالری های ایرانی در پانزدهمین دوره آرت دبی
آرت دبی 2022

به گزارش آوام مگ: در پانزدهمین دوره آرت دبی، 114 گالری در چهار بخش معاصر، مدرن، باوابا و بخش دیجیتال در هتل جمیرا حضور داشتند و این وسیعترین دوره تا به امروز در طول برگزاری این رویداد مهم خاورمیانه ای بوده است.

در این میان میتوان به حضور گالری زیرزمین دستان در بخش دیجیتال و گالری +٢، گالری مدار موازی  و گالری محسن در بخش هنر معاصر آرت دبی اشاره کرد.

آرت دبی 2022

پانزدهمین دوره این رویداد یک ساختمان کامل را به فضای هنرهای دیجیتالی که به سرعت در حال گسترش است با حضور 14 گالری با هدف تعامل و گفت‌وگوی ملی و بین‌المللی درباره‌ی هنر خاورمیانه اختصاص داد.

بخش دیجیتال آرت دبی با دیوارهای تاریک، نورهای نئون، و تعداد زیادی صفحه نمایش در جهت های مختلف توجه بازدید کنندگان بسیاری را در این دوره از آرت دبی به خود جلب کرد.

آرت دبی 2022

گالری دستان در بخش NFT آثاری از یوشا بشیر و علیرضا اسدی را ارائه کرد و زیرزمین دستان نیز آثاری از فریدون آو، پی بک و سپند دانش را به نمایش گذاشت.

گالری محسن با آثار امیرحسین زنجانی و مجید بیگلری ‌ حضور داشت. گالری +٢ آثاری از ناصر بخشی، مهرداد محب علی، مقداد لرپور، اندیشه آوینی، مریم عیوضی، عسل پیروی‌ و  گالری مدار موازی با آثار فرخ مهدوی، مملی شفاهی، یوشا بشیر و هدا کاشی‌ها حضور پیدا کردند.

آرت دبی 2022

آثار چند هنرمند ایرانی نیز توسط گالری لیلا هلر نیویورک ارائه شد. از جمله رضا درخشانی، محمد احصایی، عارف منتظری و پریناز الیش قره گوزلو که در کنار آثار ویم دلووی هنرمند نئو مفهومی بلژیکی که به آثار چالش برانگیزش در غرفه این گالری به نمایش دآرمد این هنرمند در سال ۲۰۱۶ در موزه هنر‌های معاصر تهران نیز آثارش را به نمایش درآورده بود.

هنر دبی که تا حدی توسط دولت حمایت می‌شود، به‌عنوان یک نمایشگاه پرفروش شناخته نمی‌شود بلکه با تمرکز بیشتر بر روی شبکه سازی، ترویج برخی از گالری‌های کم‌نمایش و ارائه برنامه‌های آموزشی است .حضور نهادها در این سال به ویژه قوی بود، 25 موزه دعوت شده و بیش از 100 موزه حضور داشت.

آرت دبی 2022

در این دوره سیستم قیمت‌گذاری جدید غرفه‌ها بود که در آن گالری‌های زیر پنج سال می‌توانند به جای هزینه کامل، 50 درصد فروش را بپردازند. این احتمالاً انگیزه مهمی در سال جاری است که در آن بیش از 30 گالری برای اولین بار در نمایشگاه شرکت کردند و این همچنین بزرگترین دوره از هنر دبی تا به امروز با 100 غرفه دار از 44 کشور بود.

با این وجود، فروش زیادی در دو روز پیش نمایش در چندین بخش نمایشگاه گزارش شد. لری شبیبی، مستقر در دبی، آثاری را به مبلغ 180000 دلار فروخت، از جمله تابلویی از محمد احمد ابراهیم که به یک کلکسیونر خصوصی رفت و یک اثر مرمری از حمرا عباس که در اختیار یک موسسه منطقه ای قرار گرفت.

آرت دبی 2022

در بخش نسبتا جدید “باوابا”  که در زبان عربی به معنای دروازه و اینجا فرصتی است برای هنرمندان نوظهور، خلاق و تازه‌کشف‌شده‌ با مدیریت  Nancy Adajaniaبود . باوابا دومین سال است که در آرت دبی برگزار میشود.

بخش جدید دیجیتال با مدیریت کریس فوسنر (Chris Fussner)، پژوهشگر فرهنگی مؤسسه‌ی تروپیکال فیوچرز شامل چندین پلتفرم بین‌المللی‌ است و گالری دستان از ایران نیز در زمینه‌ی ان‌اف‌تی در این بخش حضور پیدا کرد.

آرت دبی 2022
آرت دبی 2022
آرت دبی 2022

در همین ارتباط در لینک های زیر بیشتر دنبال کنید:

آرت نیوز به 8 غرفه‌ی برتر آرت دبی 2022 میپردازد

5 اثری از دیجیتال آرت که نباید از دست داد

ان اف تی ، متاورس ، وب3 در بخش جدید دیجیتال آرت

شرکت کنندگان آرت دبی 2022 و کاتالوگ بخش های مختلف

نویسنده