نمايش آثار جديد بابك اطميناني

بابک اطمینانی در خصوص تازه‌ترین فعالیت‌های هنری‌اش گفت: نزدیک به ۳ ماه است که به ایران بازگشته‌ام و در این مدت کار بر روی آثار جدیدم را آغاز کرده‌ام و قصد دارم این مجموعه را به زودی به نمایش بگذارم.

اطمینانی افزود: این آثار به نوعی در ادامه منطقی مجموعه پیشینم است هر چند که همچنان در حال تجربه کردن ایده‌های جدیدم هستم.

این نقاش درباره تکنیک نقاشی‌های این مجموعه گفت: نقاشی‌های این مجموعه را با تکنیک اکرولیک بر روی بوم کار کرده‌ام.

او که در مدت سفرش به آمریکا چندین سخنرانی درباره هنر مفهومی و هنر جدید داشته درباره وضیعت هنر مفهومی در ایران اظهار کرد: بیشتر هنرمندان ایرانی که هنر مفهومی کار می‌کنند، بیشتر به ساختن کاردستی‌های بی‌محتوا مشغولند و چون هنر مفهومی به‌طور ناگهانی درایران مطرح شد ‌غالب هنرمندان بدون درک هنر مفهومی جذب آن شدند از این رو بیشتر آثار مفهومی ما شتابزده است و از اصل فلسفه هنر مفهومی فاصله زیادی دارد.

مدرس دانشگاه هنر افزود: وقتی وارهول این کار را می‌کند دلیلش این است که نیاز تاریخی هنر در آمریکا آن را ایجاب می‌کند و هنر مفهومی بخشی از تکامل فکر، اندیشه و فرم در هنر آن جامعه است که منطبق است با تاریخ و تکنولوژی و رابطه آدم‌ها با هم در آن جامعه. بنابراین اگر می‌خواهیم کارمان اصالت داشته باشد باید این اصالت به خود ما برگردد، نه این‌که منعکس کننده دغدغه‌های این و آن شود؛ که متاسفانه این داستان مثل یک طاعون خیلی‌ها را در برگرفته است.

اطمینانی درباره نمایشگاه‌های آتی‌اش در خارج از کشور گفت: تاکنون پیشنهاد برپایی چند نمایشگاه به من داده شده اما چون هنوز آن را قطعی نکرده‌ام، ترجیح می‌دهم درباره‌اش صحبت نکنم.

بابک اطمینانی متولد ۱۳۳۵ تهران است. او عضو شورای انتخاب و داوری ششمین بینال نقاشی تهران، مشاور کمیته داوری و آموزش انجمن نقاشان ایران بوده‌ است و در دانشکده‌های هنر ایرانی نقاشی تدریس می‌کند.
اطمینانی در نمایشگاه‌های فردی و گروهی زیادی شرکت کرده‌ است، از جمله سومین دوسالانه نقاشی داکا و نمایشگاه نقاشان ایرانی مقیم آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا. او جایزه اول و لوح تقدیر چهارمین دوسالانه نقاشی جهان اسلام در سال ۱۳۸۵ را دریافت کرده‌است.

سبک او به دوره‌های کاری گوناگونی تقسیم می‌شود: دورهٔ دانشگاهی که شامل کارهای فیگوراتیو می‌شود و کارهایی که با چند سطح ساده با تکه‌های بریده کاغذ اجرا شده‌اند، دورهٔ فی‌البداهه‌ها، دورهٔ تم‌های ایرانی (پروژه فوق لیسانس او)، و دورهٔ آفرینش. او همچنین آتلیه شیوه را برای آموزش هنر به روشی جدید افتتاح کرده‌است.

نویسنده