نشست نیومدیا «درمیان صدا و سایه»

تندیس: جامعه‌ی نیو مدیا با همکاری مجموعه‌ی لاجوردی دوازدهمین نشست خود را با عنوان «در میان صدا و سایه» برگزار می‌کند.

به نقل از وبسایت جامعه نیومدیا، در جلسه‌ی دوازدهم از نشستهای نیومدیا که در روز دوشنبه 26 مرداد نود و چهار با محوریت صدا برگزار می‌شود، «آفتاب درویشی»  آهنگساز ایرانی ساکن هلند حضور پیدا می کند  و  درباره‌ی موسیقی فیلم و تجربه‌هایش درباره‌ی موسیقی معاصر باخواهد گفت. وی در ابتدا به ارایه آثاری که در این زمینه پدید آورده، خواهد پرداخت و سپس ادامه جلسه به معرفی پروژه‌های جدیدی اختصاص خواهد یافت که با همکاری هنرمندان کشورهای دیگر از سایر مدیا‌ها خلق شده است. تهمینه منزوی عکاس و هنرمند ویدیو در این ارایه و پرسش و پاسخ همراه آفتاب درویشی خواهد بود.

آفتاب درویشی متولد تیر ۱۳۶۶ در تهران است. در پنج سالگی نواختن ویولن را آغاز و بعدها ساز پیانو را انتخاب کرد و به صورت تخصصی ادامه داد و همینطور با ساز‌های دیگری مثل کمانچه و سه‌ تار نیز آشنا شد. در بیست و سه سالگی زیر نظر اساتیدی چون دکتر آذین موحد و دکتر کیاوش صاحب نسق در رشتهٔ نوازندگی از دانشگاه تهران با رتبه ممتاز فارغ التحصیل شد. در همان دوران دانشجویی همکاری با دانشکده تئاتر و آهنگسازی برای تئاتر‌ها و فیلم‌های کوتاه و انیمیشن را آغاز کرد. آفتاب همزمان با اتمام تحصیلات خود در ایران به هلند رفت و تحصیلات خود را در زمینه آهنگسازی در کنسرواتوار سلطنتی لاهه زیر نظر مارتاین پدینگ ویانیس کیریاکیدس ادامه داد و در رشته آهنگسازی فیلم از کنسرواتوار آمستردام مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد.

در کنار آهنگسازی برای فیلم و تئاتر، خلق بافت‌های متنوع سازی و آوازی و به کار گیری فرهنگ‌های موسیقایی مختلف و تلفیق آن‌ها با یکدیگرهم از مواردیست که در طول سال‌های اخیر بر روی آن‌ها کار کرده است.

موسیقی آفتاب درفستیوال‌های مختلفی در آسیا و اروپا توسط آنسامبل های مهم اروپایی چون ارکستر دو‌ ارپریس٬آنسامبل ریچوتی٬آنسامبل اورکنال و آنسامبل رویال به اجرا درآمده است.

وی همچنین درفستیوال هایی چون فستیوال هلند(بزرگترین فستیوال سالانه هنری هلند)٬اسنو ماسک (دانمارک) و بیستمین نشست سالانه آهنگسازان جوان(اپل دورن-هلند) شرکت داشته است.

اوهمچنین در سال ۲۰۱۵ برنده جایزه “آموزش موسیقی” از “خانه ی هنر لیستوس در آیسلند” برای تدریس در مدرسه موسیقی Fjallabyggd در آیسلند بوده است.

newmedia12

نشست نیومدیا شماره‌ی دوازده | آفتاب درویشی

در ميان صدا و سايه

مجموعه لاجوردی: کریم خان، نجات الهی، سپند شرقی، پلاک ۲۰

دوشنبه بیست و شش مرداد نود و چهار | ساعت هفت تا هشت و نیم

 

نویسنده