| گالری سبحان
| نمایشگاه انفرادی نقاشی
| عنوان: “ضربدر ۲ “
| هنرمند: آذر خیریان
| گشایش: جمعه ۳۰ بهمن ۹۴ ، ۱۶-۲۰
| پایان:۶ اسفند
| بازدید: همه روزه ۱۶-۱۹( گالری شنبه ها تعطیل است)
| نشانی: تهران، بزرگراه صدر شرق ، خروجی کامرانیه ، بعد از زیرگذر صدر ، جنب دامپزشکی ، خیابان عباسی ، کوچه پیشتاز ، بن بست بعثت ، پلاک ۴
| تلفن: ۲۲۲۳۱۴۸۰
در بیانیه این نمایشگاه آمده است :
آذر ما را به تعاملی که از بازاندیشی حاصل میشود دعوت میکند. او برای برابری نابرابر نمیجنگد. او تلاش میکند راهکاری برای رابطه ایجاد کند.
او برای احیاى این رابطه توقف نمیکند. گاه رنگ میبازد و گاه فرم اما تسلیم ذهنیت مدرن و کلیشههایش نمیشود.
او داستانی ندارد اما روایتاش را در پس چندگانه کردن کادرهایش پنهان میکند.
این تلاشىست برای رسیدن به حساسیتهای نقاشانه و از این طریق تمرکز و کانون را از جان نقاشی میزداید. انگار روانشناسانه میگوید این تویی که باید برای رابطه تغییر کنی، من هرچه دارم مادهى خامیست برای اغواگری و رسیدن به رابطهای که زباناش تنانگی زنانه است.
بطرىها، فرمهایى هستند که منطبق با مضموماند، یعنی نقطهای که به ثبات رسیدهاست.
آیا این ایمان به مردی ست که در هیبت بطری در قاب او قد کشیده ست یا نه…..
شفاف , متبلور و گاه شکننده و دست آخر نه کادر و نه بطری تاب نیاورده و هر دو شکسته اند.
انتزاع، گاه راهکاریست برای فرمهایش که هردو پنهان شوند و سیالیتی که ایجازیست برای رفتار نقاشانهى او و فرمهایى که تلویحا از رفتار نقاش با جنس مقابل خود سخن میگویند.
فرمها رنگ عوض میکنند، میچرخند، پنهان میشوند، نقاب میزنند، اسطوره میشوند و گاه پیش پایت میافتند. او حتی لحظاتی طنزآمیز در رابطهاش کشف میکند تا چارهاندیشی کند و این برخورد تا لحظهى آخر در بطن اثر میماند….
Multiply by 2
The painting exhibition by Azar Kheyriyan
Opening: Friday 19 February 2016
Time: 16 – ۲۰
To Thursday 25 February 2016
Time: 16 – ۱۹
Statement:
Azar invites us to an interaction which is the result of rethinking. She does not fight for unequal equality. She tries to find a way to make relationship. She does not stop to revive this relationship. She sometimes drops the color, sometimes the form, but she does not surrender to modern mentality and its clichés. She does not have a story, but she hides her narrative behind multiple frames.
This is an attempt to get a painterly sensitivity. By doing so, she removes the concentration and the focus from the soul of painting. As if, she psychologically says that it is you that has to change for the relationship! She says all I have is a raw material of seduction! All I have is for reaching a relationship, a relationship that its language is femininity.
In her paintings, bottles are the forms that comply with the content, a point at which form and content reach stability.
Is this faith a man who stands in her frame as a bottle or she depicts a man who is transparvent ,,crystalline and sometimes fargile?
ultimately,, we can see that neither frame nor bottle could withstand and both are broken..
Sometimes abstraction is an approach for her to hide her forms. Abstraction is also a fluidity that allows her to summarize her painterly behavior. Her forms implicitly talk about the way painter behaves with her opposite sex.
Her forms change, spin, hide, and mask. Sometimes they become myths and sometimes they kneel in front of you. She even discovers humorous moments to use them as solutions to make relation, and this approach remains in the heart of her paintings till the last moment.Sometimes abstraction is an approach for her to hide her forms. Abstraction is also a fluidity that allows her to summarize her painterly behavior. Her forms implicitly talk about the way painter behaves with her opposite sex.
Her forms change, spin, hide, and mask. Sometimes they become myths and sometimes they kneel in front of you. She even discovers humorous moments to use them as solutions to make relation, and this approach remains in the heart of her paintings till the last moment.
Eisa jabari
Adress: No 4 , Besat Alley , Pishtaz avenue , Shahid Abbasi St. (Beside Tehran Vterinary) , After Sadr Underpass , Kamranieh Exit , East Sadr Highway , Tehran , Iran
Phone number : 22231480
Gallery will be closed on Saturdays.