از خشونت جاری تا  «زاد و زی» با آثاری از آرمین ابراهیم پور

گالری شهر کتاب الهیه | 21 مهر

زاد و زی آرمین ابراهیم پور در گالری شهر کتاب الهیه

نمایش انفرادی آثار آرمین ابراهیم پور با عنوان « زاد و زی » از 21  مهر در گالری شهر کتاب الهیه به نمایش درمی‌آید.

آرمین ابراهیم پور تنهایی انسان امروز را با  رنگ و بافتی زنده ترسیم میکند و سعی در بازنمایی زیباییِ نازیبای جهان ویران و گفتگو با جهان هستی خود دارد.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

آنگاه که کلاف زمان ، آرام‌آرام درهم‌پیچیده می‌شود انسانِ امروز از “با” طبیعت بودن، به “از” طبیعت بودن خو خواهد گرفت. در این نمایش تصاویر زنانی را می‌بینیم که در حال اندیشیدن به آنچه احاطه‌شان کرده است در خود فرورفته‌اند، آنان خشونت جهان خود را هوشیارانه با الهام از طبیعت به زاد و زندگی بدل می‌کنند.

متین عزیزی کیوریتور نمایشگاه می افزاید:

آرمین ابراهیم پور نقاش فیگوراتیو، آثار خود را در یک دهه‌ی اخیر بر عنصر خط و بافتِ اکسپرسیونیستی پایه نهاد،او با کلاژ های روزنامه و نگاهی مخاطب محور ما را به تعاملی خردمندانه فرا می‌خواند. نمایشگاه زاد و زی معرف پرتره‌ی رو در روی زنانی‌ست که با چهره‌ی معصوم و مغمون خود، در اندیشه ی آنچه محاطشان کرده به تماشا می‌نشینند. نمایشی باوقار از اندوهِ فیگورهایی زنانه که خشونت جهان خود را هوشیارانه به زاد و زندگی بدل می‌کنند. تابلوهایی که همچون آینه بازتاب رنج ها و تأملات درونی یکایک ماست.ابراهیم پور مخاطب را به تحسین مصائب زندگی دعوت می‌نماید، چراکه رواداری و ارج نهادن رنج، تجربه‌ی والایی از زندگی‌ست و برداشت‌های آرمانی از زندگی، انسان را از رویارویی با واقعیت‌های تلخ دور می‌کند.به زعم هنرِ سمبلیکِ ابراهیم پور اگر زندگی دشوار نبود، زیبایی خود را نمایان نمی‌کرد و صرف زیبایی مطلق، انسان را برای هوشیار و منتقد بودن فلج می‌نمود.در اغلب آثار، کلاژ ِروزنامه معرف خبرنامه‌های جاری و ساری در جریان روزمرگی‌ست که فیگورها را در محیط خود بلعیده و گریزی از آن نیست و تنها مهار آن طبیعی بودن است، همچون طبیعت.آنگاه که کلاف زمان ، آرام آرام در هم بافته می‌شود، انسانِ رنجور امروزی از “با” طبیعت بودن، به “از” طبیعت بودن خو خواهد گرفت. طبیعتی که در خود زایش و زوال را به همراه دارد و رنج زیست آدمی را شکوهمندانه به زایش و زندگی بدل خواهد کرد.

آرمین ابراهیم‌پور  متولد ۱۳۵3 تهران  و کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر یزد است. او تاکنون 4 نمایشگاه انفرادی و بیش از 6 نمایشگاه گروهی را در کارنمای خود به ثبت رسانده. مجموعه زاد و زی پنجمین نمایشگاه انفرادی او در گالری شهر کتاب الهیه است. همچنین این هنرمند  چندین جایزه در رشته‌های نقاشی، طراحی، کاریکاتور و .. نیز کسب کرده است.

نمایش « زاد و زی» روز جمعه 21 مهر از ساعت 4 عصر تا 8 شب در گالری شهر کتاب الهیه به آدرس الهیه، مریم شرقی، پلاک 77 طبقه دوم گشایش می‌یابد.

‎نمایشگاه تا پنج شنبه 27  مهر ماه برقرار است.

‎ بازدید روزانه: ساعت 4 عصر تا 8 شب

زاد و زی آرمین ابراهیم پور در گالری شهر کتاب الهیه

‎نمایشگاه‌های دیگر را اینجا دنبال کنید.

نویسنده