نقاشی‌های قورچیان در گالری ساربان

گالری ساربان از روز جمعه ۲۵ مهر ماه میزبان نمایشگاهی از نقاشی های کیومرث قورچیان می باشد .

این نمایشگاه شامل ۳۰ اثر از این هنرمند می باشد که در ابعاد مختلف و با تکنیک رنگ روغن روی بوم خلق شده است روز جمعه ۲۵ مهر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می شود و تا ۵ آبان ماه ادامه دارد.

کیومرث قورچیان متولد ۱۳۳۱،فارغ التحصیل نقاشی از دانشگاه هنرهای زیبای تهران است که ۳۵ سال سابقه فعالیت هنری دارد.

او تاکنون به برگزاری ۵۰ نمایشگاه داخلی،۶ نمایشگاه خارجی و بیش از ۶۰ نمایشگاه گروهی پرداخته است.از دیگر فعالیت های هنری کیومرث قورچیان می توان به:

برگزیده نمایشگاه دفاع مقدس سال ۷۶ فرهنگسرای بهمن،برگزیده نمایشگاه طرح جاوید سال ۷۹ گالری تهران،برگزیده جایزه به مناسبت سال امام علی انجمن هنرهای تجسمی،برگزیده جشنواره مهر سال ۸۰ سالن همایش های صدا و سیما،دارای لوح تقدیر و دیپلم افتخار از مجامع و جشنواره ها،دارای نشان هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،نفر اول نقاشی و طراحی جشنواره باران سال ۸۷ اشاره کرد.

کیومرث قورچیان همچنین عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران ،مرکز توسعه هنرهای تجسمی،صندوق حمایت از هنرمندان ایران و شهرک بین المللی هنرمندان پاریس می باشد.

دکتر احسان الله محمدی عضو انجمن بین المللی پژوهشگران مغز در مورد سوژه کارهای قورچیان گفت:

درآغاز هزاره سوم، ذهن هنرمند درگیر گزاره های تصویری جدید از سه جهان(متافیزیک،واقعیت و کوانتوم) گردیده است.

کیومرث قورچیان بانی مکتب جدیدی برمبنای تلفیق تصاویر این سه جهان می باشد تا باتکیه بروجدان الهی دست به ایجاد موجوداتی شگفت در سطح بوم نقاشی بزند. این مکتب (متانیکوامMETANAQUM)، با ادبیات انسانی نوینش شادکامی معنوی در قالب یک تعلیق فراگیر و مسئولانه را تولدی دوباره می بخشد تا تعریف یگانه ای از صلح را برای بشریت به ارمغان آورد.

آبستره، اکسپرسیونیسم یا«کوانتوم» کیومرث قورچیان، انسان را مواجه با تصاویری می نماید که جهان های پی درپی را برای مخاطب تا مرزهای دوردست همراه با تصاویر دینامیک شکل داده وقابل درک می کند.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثاراز ۲۵ مهر ماه تا ۵ آبان ماه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی (مهناز)،کوچه مهماندوست،شماره ۸ مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۵۰۴۲۲۶ تماس حاصل نمایند.

نویسنده