برگزاري جشنواره ساعت‌هاي آفتابي

دومین جشنواره ساعت‌های آفتابی توسط سازمان زیباسازی شهر تهران با همکاری انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران برگزار می‌شود. در هزاره سوم طرح ساعت آفتابی نه تنها از جنبه علمی بلکه به لحاظ نو آوری در فرم و فضا مورد توجه است و هم‌نشینی زمان و زیبایی‌شناسی، مجسمه‌های متنوع و نوآورانه‌ای به وجود می‌آورد و تلاش برای ایجاد هماهنگی دانش باستانی جهان و مبانی بصری امروز، گستره‌ای از طرح‌های زیبا و خلاق پیش‌روی هنرمند قرار می‌دهد که نتیجه آن در این جشنواره دیده خواهد شد.

جشنواره ساعت‌های آفتابی با اهداف تشویق هنرمندان به طراحی ساعت آفتابی با رویکرد آفرینش هنری همراه با عملکرد مناسب برای فضاهای شهری، آشنایی مردم و نسل جوان با زمان‌سنجی خورشیدی و زنده نمودن جذابیت‌های تاریخی، به کار گیری ساعت‌های آفتابی به عنوان یک اثر هنری در فضای شهری، ایجاد زمینه آشنایی شهروندان با جنبه‌های علمی ساعت آفتابی و توجه به اهمیت زمان در زندگی برگزار می‌شود.

در این جشنواره که با دبیری عباس افتخاری، و انتخاب آثار توسط معصومه میرحسینی، محمدرضا نوروزی، رضا لاهیجی، کامبیز صبری، منصور آذری برگزار شده است، از 93 طرح رسیده 37 طرح برگزیده شده و در فضای باز نمایش داده می‌شود. این آثار توسط سیمین اکرامی، ملک دادیار گروسیان، محمدرضا ذبیح الله زاده، دکتر عباس اکبری، رضا قره‌باغی داوری شده و به 5 اثر برگزیده 4 میلیون تومان جایزه تعلق خواهد گرفت.

علاقه‌مندان به دیدن آثار می‌توانند تا 4 آذر به آدرس میدان هروی، خیابان وفامنش، انتهای کوچه جمالی شرقی، پلاک 12، نگارخانه برگ (عمارت الدوله) مراجعه کنند.

نویسنده