هنرمندان ايران در دوسالانه هنر آسیایی بنگلادش

شهناز زهتاب و رضا قره‌باغی با 6 اثر نقاشی و مجسمه با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران در شانزدهمین دوسالانه هنر آسیایی بنگلادش 2014 شرکت می‌کنند.
شانزدهمین دوسالانه هنرآسیایی بنگلادش (۲۰۱۴) با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران از ۱۰ آذرماه (اول دسامبر) با حضور هنرمندان ایرانی شهناز زهتاب و رضا قره‌باغی و هنرمندان هنرهای تجسمی از کشورهای هند، کره، ژاپن، چین و… در آکادمی شیلپا کالا در شهر داگا پایتخت بنگلادش برگزار می‌شود.
در این دوره از دوسالانه که به مدت یک ماه برگزار می‌شود شهناز زهتاب با ۲ اثر تابلو نقاشی و رضا قره‌باغی با ۴ اثر مجسمه حضور دارند. آثار این دوره از دوسالانه در روزهای ۷و۸ آذرماه (۲۸و۲۹ نوامبر) داوری خواهد شد.
شهناز زهتاب متولد ۱۳۳۸ تهران وفارغ التحصیل در مقطع فوق لیسانس نقاشی از دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد است. وی عضو انجمن نقاشان ایران، عضو موسسه توسعه هنرهای تجسمی و مدرس دانشگاه‌های هنری ایران، دانشگاه آزاد- هنر و معماری، سوره، هنر و مدیر گروه هنر (نقاشی وگرافیک) دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد۳۴ و مدیرمسوول و صاحب امتیاز مجله هنر فردا است.
زهتاب تالیف دو کتاب با موضوع هنرمندان پیشگام هنر معاصر ایران با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران و تالیف و ترجمه ۱۰ مقاله درباره هنر و هنرمندان معاصرایران و جهان را در کارنامه خود دارد. وی همچنین بیش از ۷ نمایشگاه انفرادی و بیش از ۸۶ نمایشگاه گروهی در داخل وخارج از ایران را برگزار کرده است.

رضا قره‌باغی متولد ۱۳۴۸ آبادان و دارای مدرک کار‌شناسی مجسمه‌سازی و مدرک کار‌شناسی ارشد در رشته پژوهش هنر از دانشکده هنرهای زیبا، کار‌شناس رشته مجسمه‌سازی وعضو هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه نیشابور است. وی برنده نخست طراحی یادمان شهدای گمنام در باغ مجلس شورای اسلامی و همچنین طراحی وساخت مجسمه تمنا برای مجموعه مذهبی فرهنگی امام رضا، ساخت نیم تنه آیت ا… طالقانی، طراحی و ساخت مجسمه آرش کمانگیر برای ورودی برج میلاد، طراحی وساخت مجسمه تن وروان در باغ فردوس پارک قلمستان، طراحی وساخت یادمان میرزا کلهر و میرزا کوچک خان در میدان حسن آباد و طراحی و ساخت المان افتتاح پروژه بهره‌برداری از فاز اول طرح توسعه میدان نفتی دارخوین و… از آثار این هنرمند است. آثار رضا قره باغی در گالری‌های برگ (۱۳۷۷)، خانه هنرمندان (۱۳۸۸) و گلستان (۱۳۹۰) بصورت انفرادی به نمایش درآمده است.

منبع: ايسكانيوز

نویسنده