نمایشگاه عکس توماس دمند

| گالري: Matthew Marks Gallery
| نمايشگاه انفرادي عکاسی
| هنرمند: توماس دمند Thomas Demand
| عنوان: مطلب مطبوعاتی
| گشايش: 24 ژانویه- 6 تا۱۰
| پايان: 4 آپریل ۲۰۱5

نمایشگاه عکس هاي توماس دمند در گالري Matthew Marks برپاست. معروفیت توماس دمند برای عکس هایی  که در مقیاس کامل بر روی کاغذ و مقوا بازسازی شده  و  بر پایه‌ی تصاویری هستند که از رسانه های خبری یا سایت هایی که نظر او را به خود جلب کرده، گرفته شده است. در این نمایشگاه او چندین عکس در سایز بزرگ (cm 383*231 و کوچکتر) که همه ی آن ها برای اولین بار در اینجا به نمایش گذاشته می شود را تولید کرده است. مجموعه حیاط خلوت، خانه ی بمب گذار ماراتن بوستن، Tamerlan Tsarnaev را به نمایش می گذارد. دمند، همسر Tsarnaev را حذف می کند و فقط حیاطی که به خانه ی پلاستیکی منتهی می شود را نشان داده است. در پس زمینه یک درخت گیلاس با شکوفه هایش چیدمان معمولی را تغییر می دهد. در تصویر شکوفه، یک عکس cm 398 *200 از شکوفه های گیلاس، توجه را به پس زمینه عکس قبل جلب می کند و رابطه ای بین تصویر نمایش گذاشته شده و منبعش را بیشتر پیچیده می کند.
اثر “پاسیو” الهام گرفته از وقایع خبری اخیر، بالکن غیر قابل وصف مخفیگاه Whitey Bulger فراری را در سانتامونیکا نشان می دهد که در آن چند گلدان گیاه و یک صندلی پلاستیکی سفید وجود دارد. اثر دیگر به نام “در کناری” ورودیه به شهر Cerritos در کالیفرنیا که زادگاه فیلم ساز ماجرا ساز Nakoula Basseley Nakoula را به نمایش می گذارد. برای کار دیگر با عنوان “آتلیه”  دمند بخشی از استودیوی هنری ماتیس را در هتل رژینا در نیس بازسازی کرده است . خود هنرمند حضور ندارد اما دسته ای کاغذ رنگ شده بر روی زمین نشان دهنده ی فعالیت اوست.
همچنین  در این نمایشگاه مجموعه ی جدیدی از عکس های مدل های معماری از مجموعه ی “مطالعات مدل” وجود دارد که در 2011 شروع کرده و جزییات مدل های John Lautner  را نشان می دهد.
توماس دمند از طرف آلمان در بینال 2003 ونیز و بینال سائوپالوی 2004 حضور داشته و نمایشگاه انفرادی خود را در موزه هنرهای نیویورک در سال 2005 و گالری نئو ملی برلین در 2009 و موزه هنرهای معاصر ترکیه در 2012 برگزار کرده است. در حال حاضر هم نمایشگاه دیگری در موزه هنر لس انجلس با عنوان اقیانوس آرام  از این هنرمند بر پا می باشد.

منبع: www.matthewmarks.com
ترجمه و تلخیص: زینب ثقفی

[foogallery id=”5227″]

نویسنده