Narges Soleimanzadeh’s Impromptu in Art Hub Dubai

Narges Soleimanzadeh’s Impromptu in Art Hub Dubai

Tandismag Website, Written by Mariana E. Turchio


نرگس سلیمان زاده

The most difficult thing about searching in the hidden layers of an artist’s artwork is to find a clue that allows us to find the complexity of this artistic creation. The artworks of this young Iranian artist are not far from this matter.

Viewing her artworks, I felt I stepped into another world. The sense that become invigorated by seeing some images in the artworks with religious and heavenly content.

Paying attention to this quote “We are human beings who are spiritually entangled in the animal body” will convince us that it is strange and unusual for an artwork to be able to arise a spiritual and ethereal feeling in us.نرگس سلیمان زاده

In her artworks, the artist focuses on spaces that are often out of the reach of our attention, the space in which bridges, highways, and even the city corridors are alive. Not only does she capture the city energy in her pictures, but this energy is felt at the center of all the scenes. In these artworks, the combination of sharp colors with a wide space opens way for a lot of interpretations for the viewer and turns into an irony of history.

Using a wide range of warm and spicy colors and variety of texture, Narges creates delicate artworks of light and shadow. In her works, although all elements of urban space, from the subtlety of the cloudy sky to the precise details of the city buildings, have been shown, behind all the colors and shadows, the pulse of the inner world of the artist is beating and the artist herself reflects in many of her art creations.نرگس سلیمان زاده

These paintings express the essence of the very fact that face us with the challenges so that our feelings can overcome bestial dimension of our existence.

All spontaneous (Impromptu) and irregular subjects are shown in complete harmony with characters and colors that are illustrated on canvas by the forms, abstract images, geometry, and using pure and soulful colors. Undoubtedly, in these artworks, we are facing a mystical and mysterious presence in a place where every universal and natural thing will occur.

Art critiques on other Iranian artists:

هنرمند منتقد غزاله هدایت

هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن

هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد می‌خورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریخته‌است یا من از آن فرار کرده‌ام چه چیز می‌تواند برایم بامعناتر/بی‌معناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همه‌چیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگ‌باخته‌است و می‌دانم به سبب همین رنگ‌عوض‌کردنش در لحظه است که این‌گونه دوستش می‌دارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همان‌گونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکه‌ای […]

۲ comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

۰ comments
نصرالله کسرائیان Nasrollah Kasraian

Nasrollah Kasraian, one of the Pioneer Artists

Nasrollah Kasraian, one of the Pioneer Artists Tandismag Website, Written by Javid Ramezani English Translation by Arian Azadkam On the occasion of Nasrollah Kasraian’s first Solo Photography Exhibition in United States of America, titled “Through the Lens of Ethnicity: Images of Iranian Women” at Maryland University. Nasrollah Kasraian is known as the father of ethno-photography in Iran. He has spent a lifetime envisioning ethnography-exploring. Although Artists attention to people starts somehow by political views but during their career the spiritual […]

۰ comments

هنرمند منتقد غزاله هدایت

هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن

هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد می‌خورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریخته‌است یا من از آن فرار کرده‌ام چه چیز می‌تواند برایم بامعناتر/بی‌معناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همه‌چیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگ‌باخته‌است و می‌دانم به سبب همین رنگ‌عوض‌کردنش در لحظه است که این‌گونه دوستش می‌دارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همان‌گونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکه‌ای […]

۲ comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

۰ comments
نمایشگاه هویت جاوید رمضانی

Survey on Identity in Stal gallery

Survey on Identity in Stal gallery Artist: Javid Ramezani, Marjan Habibian, Joachim Hainzl, Maryam Mohammadi The Identity Exhibition opened on the evening of December 6th in Stal gallery Oman. In this exhibition four Artists gathered to share their Idea about Identity. Content of this exhibition shaped under the concept of present and past national identity and migration and all these four artists with different backgrounds bring an art work out of this concept. The art works are made in the medium […]

۰ comments

هنرمند منتقد غزاله هدایت

هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن

هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد می‌خورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریخته‌است یا من از آن فرار کرده‌ام چه چیز می‌تواند برایم بامعناتر/بی‌معناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همه‌چیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگ‌باخته‌است و می‌دانم به سبب همین رنگ‌عوض‌کردنش در لحظه است که این‌گونه دوستش می‌دارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همان‌گونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکه‌ای […]

۲ comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

۰ comments
Adel Sadodin

“Adel Sadodin at the exhibition of “A Mask unlike the Face

Adel Sadodin at the exhibition of ‘A Mask unlike the Face’ | An Art Critique by Masoud Sadedin BY d’Angers Gallery  Curator: Dr. Javid Ramezani Portrait, Painter Identity Mirror; A Criticism on ‘A Mask unlike The Face’ Exhibition in d’Angers Gallery in Semnan, Iran. Curator: Javid Ramezani; Art Research PhD., Tandis Art Magazine – Online Manager. An Art Critique written by Masoud Sadedin. Translated from Persian to English by Hamed Z. Qadim. Portrait, Painter Identity Mirror: What is in the […]

۰ comments