کومشیان به هنربانی جاوید رمضانی در گالری ساربان

کومشیان به هنربانی جاوید رمضانی در گالری ساربان
نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه جمعی از هنرمندان بین‌المللی

عنوان: کومشیان

هنرمندان: احمد امین نظر، محمدعلی بنی اسدی، محمد حسن جواهری، لیلی درخشانی، مسعود سعدالدین، سید اسدالله شریعت پناهی، بهمن صحت لو، ابراهیم یغمایی

هنربان: جاوید رمضانی

گشایش: ۱ تیر ۱۳۹۷

پایان: ۱۱ تیر ۱۳۹۷

بازدید: همه روزه بجز سه شنبه ها ۱۶ الی ۲۰

نشانی: خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰

“کومشیان” [۱] که با همکاری گالری دانژه برپا شده دومین نمایشگاه از مجموعه نمایشگاه‌های جغرافیا و فرهنگ است و از جمعه ۱ تا دوشنبه ۱۱ تیر ماه ۹۷ در گالری ساربان برپا خواهد‌ بود.

کومشیان به هنربانی جاوید رمضانی گالری ساربان

دربیانیه‌ای که به قلم جاوید رمضانی هنربان نمایشگاه  نگاشته شده آمده‌است:

جغرافیا و فرهنگ[۲] Chorology and art

گذر از محیط طبیعی و رفتن به چشم اندازهای فرهنگی دغدغه این نمایشگاه است بطور اخص می‌توان طبیعت واقلیم به مفهوم جغرافیای خاص مکانی و زمانی را به منزله میانجی یا بستر افق‌های فرهنگی  نو دانست.

 اندیشمندان  امروزه  جغرافیا را تحت عنوان رابطه انسان و طبیعت مورد کنکاش قرار داده‌اند. تخریب‌های انسان در طبیعت همراه با توسعه  صنعتی  و مهاجرت‌های گسترده، در اقلیم‌های دارای تاریخ همگی این نگاه به جغرافیا را ارزشمند نموده است.

 بطور یقین  هنر بازتاب دهنده حقیقی تغییرات هستی است.  برای هنرمندان مسئول و جدی یک اقلیم توجه به جغرافیا بستر مناسبی  برای رصد این تغییرات و پرسشگری در جهت حل مشکلات زیستی معاصر ماست.

جمع آوری اثار اساتیدی صاحب ذوق و پشتکار در کنار هم و بررسی روند تغییرات و نگاه آنان به خود و گذشته خود در قالب آثارشان برای مخاطبان صاحب سوال و کنجکاو غنیمتی است درخشان و هیجان آور.

 این تجربه زیبایی شناسانه  تحت جغرافیای فرهنگی  بزرگتری (کشور ایران) بارها در دیگر نقاط جهان رخ داده است و چه بسا با دیدگاهی شرق شناسانه و خود محور از نگاه دیگری.

 با رشد روز افزون هنر ایرانی و پهناوریِ کشور ایران همچنین توسعه دیدگاه‌های نظری، نیازمند این پژوهش‌ها  در حیطه‌های مکانی و جغرافیایی کوچکتری هستیم. این اساتید همگی در یک مورد مشترکند و آن عزیمت از یک مکان بخصوص در گذشته به سمت زیستن و آگاهی و رسیدن به اکنون تاریخی، اکنونی آغشته به تنوع دیدگاه‌ها و روش‌ها در هنر و زیستن.

[۱]- کومشیان یا کومیسنه (قومس بعد ازاسلام)  نام قدیم سمنان بوده و در تمام دوره حکومت مادها و هخامنشیان جزو ایالت بزرگ پارت بشمار می‌رفت.

[۲] – هنر و مطالعه روابط علی پدیده‌های جغرافیایی که در یک منطقه خاص رخ می‌دهد.

 

نویسنده