اقتصاد هنر ايران از زبان معلم، مرادخاني و فكوهي

نخستين همايش ملي«اقتصاد هنر ايران» روز شنبه 9 اسفند در تهران و يكشنبه 10 اسفند در شيراز برگزار مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي فرهنگستان هنر، اين همايش كه فراخوان آن آبان ‌ماه امسال منتشر شد، با استقبال خوب پژوهشگران مواجه و 136 مقاله از ميان آثار ارسالي به دبيرخانه پذيرفته شد كه تعدادي از آثار پذيرفته شده، گزينش و در دو روز همايش ارائه مي‌شود.

در نخستين روز همايش در تهران، علي معلم دامغاني رئیس فرهنگستان هنر و علي مرادخاني معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به ايراد سخنراني خواهند پرداخت.

پس از آن محمدرضا مریدی، دبير علمي اين همايش گزارشي از روند برگزاري همايش ارائه مي‌دهد و رييس كمسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي دكتر محمد حسين ايماني خوشخو، سخنران بعدي همايش است.

پس از آن پروفسور «هانس ابینگ» عكاس، نقاش و استاد هنر دانشکده فرهنگ و هنر دانشگاه اراسموس روتردام در مورد كار با درآمد پايين هنرمندان به ايراد سخنراني مي‌پردازد.

پس از آن لطفعلي عاقلی استاد دانشگاه تربیت مدرس روندها و گرایش و دورنماي اقتصاد هنر در ایران را بررسي مي‌كند.

سخنران بعدي همايش سعيد حبیبا دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه تهران است كه به بحث در حوزه کپی رایت و حقوق مالکیت هنری خواهد پرداخت.

همچنین حميدرضا ششجواني در زمينه ساختارو منطق بازار درهنرهاي معاصر ارائه بحث می‌کند.

در انتهاي روز اول همايش نيز نشست «هنرگردانی و مجموعه‌داری در ایران» با سخنرانی ناصر فکوهی انسان‌شناس هنر و مظفر رویایی برگزار مي‌شود که در آن گالری‌های فعال تهران و مجموعه‌داران حضور خواهند داشت.

همايش ملي «اقتصاد هنر ايران» روز شنبه 9 اسفند از ساعت 14 در فرهنگستان هنر به نشاني خيابان ولي‌عصر(عج)، پايين‌تر از چهارراه طالقاني، شماره 1552 در تهران برگزار مي‌شود.

در این همایش پروفسور هانس ابینگ عکاس، نقاش و استاد هنر دانشکده فرهنگ و هنر دانشگاه اراسموس روتردام در مورد کار با درآمد پایین هنرمندان به ایراد سخنرانی می پردازد.

ورود براي علاقه‌مندان آزاد است.

برنامه های این همایش در تصویر ضمیمه درج شده است

image001

نویسنده