محکومیت داعش درمورد تخریب آثار هنری

انجمن هنرمندان نقاش ایران نسبت به تخریب آثار هنری موزه موصل توسط داعش واکنش نشان داد و این اقدام این گروهک تروریستی را همانند تمام اقدامات ددمنشانه آنها محکوم کرد.
به گزارش تنديس به نقل از روابط عمومی انجمن هنرمندان نقاش ایران، گروه داعش همچون گذشته اعمال ننگین ضد بشری خود را ادامه داده و این بار اقدام به تخریب آثار هنری و مجسمه‌های موزه موصل کرده است که این اقدام آنها نیز مانند سایر اقداماتشان ضدبشری است.
انجمن هنرمندان نقاش ایران نسبت به این اقدام این گروه واکنش نشان داده و بیانیه‌ای صادر کرده است که متن این بیان در ذیل آمده است:
“اتفاقات پیش آمده در منطقه و تخریب هر روز آثار تاریخی و نشانه‌های فرهنگی، می‌رود که بین‌النهرین، این خاستگاه تمدن بشری را از نمادها و آثار افتخار آفرین خود تهی نماید.
تخریب مجسمه‌ها در موزه موصل، این آخرین نشان کراهت و جهل؛ در کمال ناباوری در برابر چشمان جهانیان، خصوصاً اهل هنر و فرهنگ، اتفاق افتاد. انجمن هنرمندان نقاش ایران با احساس زخمی عمیق بر پیکر خود و چشمانی غمناک این عمل را عمیقاً تقبیح و محکوم می‌نماید. باشد که باری دیگر این جغرافیای تاریخ ساز بتواند همه‌ی مظاهر تاریکی را به زباله‌دان تاریخ بسپارد.”

 منبع (+)

نویسنده