نمایشگاه نقاشیخط در گالري ساربان

تنديس: نمایشگاه نقاشیخط در گالری ساربان با آثاری از نقاشیخط های اسدالله کیانی از روز 28 فروردین گشايش مي‌يابد.

به گزارش تنديس به نقل از روابط عمومي گالری ساربان، این نمایشگاه نقاشیخط شامل 30 اثر نقاشیخط از اسدالله کیانی می باشد که با تکنیک ترکیب مواد روی بوم خلق شده اند. حداقل اندازه آثار 70*70 و حداکثر آنها 130*390 سانتی متر است.

نمایشگاه نقاشیخط

اسدالله کیانی متولد فروردین 1325 و فارغ التحصیل رشته معماری داخلی از دانشکده هنرهای تزئینی سابق (دانشگاه هنر) است.

از سوابق هنری این هنرمند می توان به :
فعالیت مستمر در زمینه های معماری داخلی،گرافیک،نقاشی،نقاشیخط از سال 1348 تاکنون اشاره کرد طراحی 3نشان از نشان های ریاست جمهوری
طراحی 3 نشان برای موسسه فرهنگی اکو
طراحی کاشی نمای سفارت ایران در ترکمنستان
طراحی کاشی (نقش برجسته) ساختمان فرهنگی اکو
طراحی و اجرای 30 تابلو برای قرآن کریم و نهج البلاغه
همچنین خلق حدود 2500 تابلو در زمینه های خط و نقاشی و نقاشیخط که در مجموعه های خصوصی ،موزه ها ،بخش های دولتی ،بانک ها و آرشیو شخصی نگهداری می شوند از جمله این فعالیت ها می باشد.

کیانی تاکنون 82 نمایشگاه گروهی در ایران، 15 نمایشگاه خارجی و 17 نمایشگاه انفرادی در ایران و خارج از کشور داشته است.

وی اولین نمایشگاه انفرادی خود را در گالری خانه آفتاب سال 1354 و آخرین نمایشگاهش را در نگارخانه شکوه سال 1391 برگزار کرده است.

اسدالله کیانی در مورد سوژه آثاری که قرار است به نمایش درآید گفت: “پیچ و تاب ، قوس ها و انحناهای خوشنویسانه و جلوه گری فرم های کلمات به دور از فضاهای سنتی خطاطانه انعکاسی از حس درونی هستند و یا بیانی آزاد از زیبایی های آفرینش دارند.در این راه از رنگ،بافت ،فرم ، تکنیک ، کمپوزیسیون و فضاسازی هایی بهره می برم که گاه به معماری و گاه به جلوه های گرافیکی یا نقاشانه پهلو می زند.شاید بیننده بخشی از خود را نیز در آن مشاهده کند.”

نمایشگاه نقاشیخط های کیانی جمعه 28 فروردین 94 از ساعت 16 تا 20 در گالری ساربان رونمایی می شود و تا 7 اردیبهشت دایر می باشد.
علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)،کوچه مهماندوست،شماره8، گالري ساربان مراجعه نمایند.

نویسنده