zineb sedira در گالری خط سوم

| The third line gallery
| نمایشگاه انفرادی عکس
| هنرمند: zineb sedira (زینب صدیرا)
| عنوان: شن‌های زمان
| گشایش: ۲۹ اپریل (۹ اردیبهشت۹۴)
| پایان: ۳۰ می  ۲۰۱۵ (۹ خرداد۹۴)

اولین نمایشگاه انفرادی zineb sedira  (زینب صدیرا) با عنوان “شن‌های زمان” ۲۹ اپریل (۹ اردیبهشت۹۴) در گالری خط الثالث  “The third line gallery” گشایش می‌یابد. این اولین نمایشگاه این هنرمند در منطقه خاورمیانه می‌باشد. زینب صدیرا هنرمند مطرحِ هنر عرب، در این نمایشگاه آثار عکاسی و مجسمه‌ای را به نمایش می‌گذارد که سندی است بر اتفاقات سیاسی، اقتصادی و جغرافیایی اتفاقات و جریان‌های تجارت شکر.

او همچنین ویدئوی “Transmettre en abyme” به همراه چیدمانی که در در سه نمایشگر، به صورت هم‌زمان نمایش  داده می‌شود را در فضای گالری نمایش خواهد داد.
زینب صدیرا در آثار عکاسی و ویدئوی خود تجربیات و دیدگاهش در زمینه سرعت، تکنولوژی، انتقال اطلاعات و کشف مسائل مربوط به محیط زیست را به شکلی صمیمی و شفاف بیان می‌کند.

زینب صدیرا از پدر و مادری الجزایری در سال ۱۹۶۳ در پاریس زاده شد. او در مدرسه مرکزی هنر سنت مارتین[۱] و دانشکده هنر اسلید[۲] به تحصیل پرداخت و پس از آن نیز در رویال کالج هنر[۳] تحصیلات و تجربیات خود را تکمیل کرد.

آثار زینب صدیرا تا کنون در گالری‌ها، موزه‌ها و مراکز هنری بسیاری از جمله Charles H. Scott Gallery, Vancouver (2013) – Palais de Tokyo, Paris (2010) – Rivington Place, London (2009) Photographers Gallery, London (2006 و غیره در دنیا نمایش داده شده است. و همچنین آثارش در موزه‌ها و مجموعه‌های بسیاری مانند Musee National d’Art Moderne, Paris – Gallery of Modern Art – Tate, London- Victoria and Albert Museum نگهداری می‌گردد.

زینب صدیرا هم‌اکنون در لندن زندگی‌ و در پاریس، اجزایر و لندن نیز کار می‌کند.
برای آشنایی بیشتر و مشاهده آثار این هنرمند اینجا را کلیک کنید.

[۱] Central St Martin’s School of Art

[۲] Slade School of Art

[۳] Royal College of Art

[foogallery id=”7067″]

نویسنده