حمید پوربهرامی در نمايشگاه هنرمعاصر

بهار سيري؛ تنديس: نمایشگاه هنر معاصر ایتالیا از ۱۹ ماه مي با دعوت از حمید پوربهرامی نقاش ایرانی گشايش مي‌يابد.

نمايشگاه هنر معاصر ايتاليا «پيزا دل پوپولو» [۱] از تاريخ 19 مي (29 ارديبهشت) تا 29 مي (8 خرداد 1394) در Sale del Bramante در رم برگزار خواهد شد. در اين نمايشگاه آثار بيش از دويست هنرمند ايتاليايي و خارجي به نمايش گذاشته خواهد شد. نمايشگاه بين‌المللی «پيزا دل پوپولو» توسط ساندرو سرادیفالکو[۲] نویسنده و منتقد ایتالیایی، بنيانگذاري شده است و كيوريتور اين دوره از نمايشگاه نيز پاولو لوي[۳] سرد‌بیر مجله افتوو آرت[۴] می‌باشد.

حمید پوربهرامی

گفتنی است در این دوره از نمایشگاه از هنرمند ایرانی، حمید پوربهرامی نيز به عنوان هنرمند مهمان براي حضور در اين نمايشگاه دعوت به عمل آمده است و يكي از آثار او نيز به عنوان هنرمند مهمان در اين نمايشگاه نمايش داده خواهد شد.

حمید پوربهرامی متولد 1335 و فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است كه بیش از سی نمایشگاه انفرادی و گروهی نقاشی در داخل و خارج از ایران در کارنامه هنری خود دارد دارد.

نقاشی‌هاي پوربهرامي سرشارند از فضاهای خلوت و سورئال و رنگهای خاکستری. فضاهایی که گاهی براي مخاطب يادآور نوشته‌های مارکز مي‌باشند. زنانی با پوشش‌هاي خاص جنوبی، شنای گاومیشها و بچه هایی که با آنها هم بازی می شوند و چهره هايی آفتاب سوخته. علاوه بر تاثیر ناخود‌آگاه محیط، علاقه به فرهنگ و موسیقی اسپانیا و سبك امپرسیونیست نیز در خلق این هنرمند بی‌تاثیر نبوده است.

حمید پوربهرامی برنده جایزه ویژه بینال ۲۰۱۵ لندن نيز مي باشد و یکی از آثارش در بینال بارسلونا به کیوریتوری سالواتوره روسو از ۱۷ تا ۱۹ آپریل ۲۰۱۵ (28 تا 30 فروردين 1394) در موزه موما بارسلونا به نمایش درآمده است.

در مراسم گشايش اين نمايشگاه همچنين برگزاركنندگان و كيوريتور اين نمايشگاه نيز به سخنراني خواهند پرداخت. گفتني است آثار برخي از هنرمندان مدعوين نمايشگاه در ماههاي مارچ و آپريل 2015 در مجله افتوو آرت منتشر شده است. (+)

[1] Piazza del Popolo

[۲] Sandro Serradifalco

[۳] Paolo Levi

[۴] EFFETTO ARTE

نویسنده