پابلو پیکاسو در حراج کریستی نیویورک

تندیس: پیش‌بینی می‌شود «زن الجزیره‌ای» پابلو پیکاسو در حراج کریستی نیویورک، رکورد گران‌قیمت‌ترین اثر هنری جهان را از آن خود کند.

به گزارش ایسنا، تابلویی از پابلو پیکاسو قرار است به قیمت ۱۴۰ میلیون دلار در حراج کریستی به فروش برسد و پیش‌بینی می‌شود رکورد جهانی گران‌قیمت‌ترین اثر هنری جهان را از آن خود کند. شعبه نیویورک حراج کریستی امیدوار است با فروش تابلوی «زن الجزیره‌ای» پیکاسو رکورد گران‌قیمت‌ترین نقاشی جهان را پشت سر بگذارد. پیکاسو «زن الجزیره‌ای» را در سال ۱۹۵۵ با الهام گرفتن از «اوژن دلاکروا» نقاش فرانسوی قرن نوزدهم برای ادای احترام به «هنری ماتیس» خلق کرد.pablo_picasso_buste_de_femme_d5895969h

حراج بهاره کریستی روز سه‌شنبه آغاز به کار می‌کند. تابلوی ۱۴۰ میلیون دلاری پابلو پیکاسو روز ۱۱ ماه می (۲۱ اردیبهشت) در معرض فروش قرار می‌گیرد. در این حراجی مجسمه برنزی ۱۳۰ میلیون دلاری از آلبرتو جیاکومتی نیز به فروش می‌رسد.
از مجسمه شش فوتی جیاکومتی فقط شش نمونه در دنیا وجود دارد که «مرد اشاره‌کننده» نام دارد. این مجسمه یکی از مشهورترین آثار این هنرمند است.

در حراج این دوره کریستی نیویورک، ۳۵ اثر هنری که بین سال‌های ۱۹۰۲ تا ۲۰۱۱ خلق شده‌اند چوب حراج می‌خورند. رکورد کنونی گران‌ترین نقاشی جهانی اکنون متعلق به اثری از فرانسیس بیکن با عنوان «سه اتود از لوسین فروید» است. این تابلو در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۱۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروخته شد.

گران‌قیمت‌ترین مجسمه جهان هم در حال حاضر اثری از جیاکومتی است که در سال ۲۰۱۰ به قیمت ۱۰۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار خریده شد.

حراجی بهاره کریستی در حالی برگزار می‌شود که حراج ساتبی هم از ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) مجموعه‌ای از ۶۹ اثر مدرن و امپرسیونیست خود را به معرض فروش می‌گذارد. ساتبی در حراجی آینده خود شش تابلو از مونه به ارزش تقریبی ۱۱۰ میلیون دلار و تابلویی از ونسان ون گوک را به معرض فروش می‌گذارد.

نویسنده