دویست‌و‌نود‌ونهمین شماره‌ تندیس منتشر شد

دویست‌و‌نود‌ونهمین شماره‌ی تندیس روز ۲۹اردیبهشت ۱۳۹۴ به همراه ۱۲ صفحه ویژه‌نامه نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر منتشر شد.

تصویر روی جلد این شماره عکسی از یایوی کوساما، مربوط به صفحه دنیاگردی است.

سردبیر در سر‌مقاله‌ گلایه‌ی‌ را از غایبان بزرگی همچون انجمن‌های هنری درباره‌ی نمایش آثار هنری در شهر تهران کرده است.

پرونده‌ای را درباره بی‌ینال ونیز می‌خوانید. گزارشی از پنجاه‌و‌ششمین بی‌ینال ونیز را مهسا فرهادی‌کیا گردآوری و ترجمه کرده است. علیرضا بهارلو بیانیه‌ی پنجاه وششمین دوسالانه‌ی ونیز را ترجمه و به تلخیص درآورده است. علی گلستانه مطلبی را با عنوان «ویرانه بر ویرانه؛ ویرانه‌های ونیز» نوشته است. فرید امین‌الاسلام نیز به بخش دیگر از این بی‌ینال می‌پردازد.

نقدی را از سیا ارمجانی با ترجمه‌ی دکتر خسرو ریگی در رابطه با هنر هادی هزاوه‌ای می‌خوانید.

شش نمایشگاه برگزار شده در گالری‌های تهران در صفحه‌ی گالری‌گردی را می‌بینیم.

داریوش طلایی درباره‌ی نمایش عکس‌های محسن شاهمردی در گالری محسن نوشته است. مهرنوش علی‌مددی نمایش آثار محمدعلی بنی‌اسدی در فرهنگسرای ارسباران و نمایش آثار طلیعه کامران در گالری هفت ثمر نقد نوشته است.

جواد حسنجانی به نمایشگاه سهند حسامیان در زیرزمین دستان و سام‌آرت پرداخته است. فرید امین‌الاسلام برای نمایشگاه انفرادی ستاره حسینی در گالری ویستا نقد نوشته است. نفیسه عطاران نیز به نمایش آثار امید بازماندگان در گالری اُ پرداخته است.

مهدی احمدیان‌شیجانی در نقد کتاب این شماره به کتاب «نقد هنر» اشاره کرده است. این کتاب نوشته‌ی کالین لایس و توسط امیر مازیار و امیر نصری، توسط انتشارات فرهنگستان هنر چاپ و انتشار یافت.

شهروز نظری نقد به از نسیه(۲۱) را نوشته است.

شکوفه غفاری نقدی را به نوشته‌ی جری سالتز با عنوان «نپذیرفتن بازار، پذیرفتن بازار؛ چگونه معجزه‌ی جدیدی میان این همه پول یافتم» را در بخش نخست ترجمه و ارایه کرده است.

در بخش گرافیک این شماره مهرداد ذوالنور مصاحبه‌ای با رودی باور و کن کاتو را ارایه داده است.

در بخش طراحی ثنا ولدخانی درباره‌ی ریچارد اولز نوشته است.

مهران دانایی و سجاد عمادی در صفحه دنیاگردی در چند بخش به دومین همکاری کوساما با گالری زوییرنر در آمریکا، نمایش جدیدی از پرتره‌های برتویسل از هاکنی در لندن، موج گریز هنرمندان به لس‌انجلس در نتیجه‌ی گرانی و شلوغی نیویورک و سفید کردن کامل یک مسافرخانه در لس‌انجلس پرداخته‌اند.

مهسا فرهادی‌کیا برای بخش فمنیسم و هنر نقدی بر «نقش‌های جنسیتی» با نگاهی به آثار تورج صابری‌وند را نوشته است.

نگاه این شماره به سه نوشتار از استاد ابوالحسن‌خان صدیقی اشاره کرده است.

صفحه تصویر این شماره به انتخاب کریم نصر است.

در ویژه‌نامه «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» مطالبی را از جمال کامیاب، سیدمجتبی موسوی، جواد مجابی، سعیدشهلاپور، مجید ملانوروزی، اکبر نیکان‌پور، صبا منوچهری، ابراهیم حقیقی، اسرافیل شیرچی، مریم زندی، فرهاد سلطانی، بهرام دبیری، کامبیز درمبخش و هنگامه معمری می‌بینید.

[button color=”white” size=”medium” link=”https://avammag.com/?p=3521″ target=”blank” ]دریافت فایل مجله[/button]
تندیس299
تندیس۲۹۹

نویسنده