مریم تخت کشیان با «بی‌ستاره»

تندیس: نمایشگاه عکس‌های مریم تخت کشیان با عنوان «بی‌ستاره» در گالری راه ابریشم گشایش یافت.

نمایشگاه انفرادی عکس‌ مریم تخت کشیان با عنوان «بی‌ستاره» از جمعه 8 خرداد ماه 94 در گالری راه ابریشم گشایش یافت. مریم تخت کشیان درباره مجموعه «بی‌ستاره» گفت: «در این نمایشگاه ۳۰ فریم عکس به ابعاد ۵۰ در ۷۵، ۳۰ در ۴۵ و ۱۰۵ در ۷۵ سانتی‌متر را به نمایش گذاشته‌ام. شروع مجموعه «بی‌ستاره» به سال ۸۷ برمی‌گردد و به ثمر رساندن آن چهار سال به طول انجامید.»

مجموعه «بی‌ستاره» تصاویری از سیاهی‏‌لشکرهای فیلم‎های سینمایی و سریال‏‌ها است که از پشت صحنه فیلم‌ها، از آنها عکاسی شده‌ است.مریم-تخت-کشیان

این هنرمند در بخشی از استیتمنت نمایشگاه خود نوشته است: «در دنیاى ستاره‌ها سرگردانند/ چشم دوخته به آرزو‌هایشان/ جایى درناکجایی/ آنی در بی‌زمانی/ قصه‌ها را هاشور مى‌زنند/ اما خود بى‌قصه‌اند/ نگاه‌شان کن! / لشگر سایه‌ها/ قهرمانان لانگ‌شات/ آن‌ها بى‌ستاره‌اند.»

او افزود: « این عکس‎‌ها زندگی روزمره این هنروران است، هنگامی پشت صحنه در حال کار یا در حال انتظار برای شروع تصویربرداری هستند. تخت کشیان ادامه داد: «من سال‎ها است که عکاسی سینما می‌‏کنم و گرایش اصلی من نیز عکاسی مستند است؛ و زمانی عکاسی از هنروران یا‌‌ همان سیاهی‎لشکر‌ها برای من مهم شدند که در آن فضا حضور داشتم و همین حضور باعث شد از آنها عکاسی کنم و کم‌کم عکاسی از آنها را تبدیل به پروژه‌ای با عنوان «بی‌ستاره» کردم.

به گزارش هنرآنلاین، مریم تخت کشیان متولد ۱۳۶۲ در تهران و دانش‌آموخته رشته عکاسی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران مرکز در سال ۸۷ است و این نخستین نمایشگاه انفرادی او در زمینه عکاسی محسوب می‌شود.

نمایشگاه «بی‌ستاره» از جمعه ۸ خرداد در گالری راه ابریشم گشایش یافته است تا 18 خرداد ماه نیز ادامه دارد و علاقه‌مندان برای بزدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها به نشانی تهران، خیابان لواسانی غربی (فرمانیه)، بین خیابان آبکوه و آقایی، شماره ۱۰۳، واحد ۲، گالری راه ابریشم مراجعه فرمایند.

نویسنده