هنرمندان معاصر گروه هنری برجاس در گالری پروژه های آران
گزارش تصویری نمایشگاه
سایت تندیس به گزارش محدثه شادمهر
جستوجو، دو بینی، کشمکش درون و بیرون، همزادپنداری، آلام همیشه حاضر و نیستی، مفاهیمی است که هنرمندان گروه هنری برجاس که برای دومین سال خود که حول گالری ایسو در شهر آمل گرد آمده اند، آثار خود را در گالری آران پروژه به نمایش درمیآورند.
سیری که تاریخ هنر را با خود یدک میکشد تا مفاهیمی را برای مخاطبان بازگو کند. این هنرمندان که همگی ساکن شهر آمل هستند، به دور از هیاهوی کلان شهرها پا در این راه گذاشته و سعی دارند هرکدام با متریال خود دنیای ذهنی شان را به تصویر بکشند. کلمه بُرجاس به معنای هدف متحرک روی هوا اشاره دارد.
حمید اسدزاده که معلم چندتن از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه است آثاری با دوگانگی حاکم بر انسانها را نشان دهد و ما را با دو تصویر در یک قاب مواجعه میسازد که از هر طرف که به آن نگاه میکنی تصویری مجزا را نشان میدهد و از زاویه روبرو تداخل تصویری آن دو به چشم میخورد و این دوبینی بر سر یک مفهوم و نماد را کاملا مستقیم نشان میدهد و این افکت بصری را با اکاردئونی کردن بوم ارائه کرده است.
علی فاضلی با دغدغهی هویت و ناپایداری آن در عصر معاصر، آثار خود را غنا بخشیده، و بهگونهای به جبر جغرافیایی اشاره دارد آثاری درون لایت باکس های کوچک که نوشته هایی روشن و خاموش میشوند و تصویر شناسنامه و صفحه کارت مخصوص ضرب مهر را با تصاویری دیگر آمیخته است.
شقایق شعبانی هنرمند جوان و مستعدی که رنج بشر را به صداقتی درونی به تصویر میکشد، رنجی که بومها را در برگرفته و رنگ سفید همچون ضماد بر آنها سایه افکنده است.
فرزانه قلیزاده با ویدئویی با عنوان «داد» در لحضاتی به طور همزمان زوال و مرگ را در طبیعت و در کشتارهای انسانی پی میگیرد و زایشی نو پس از نابودی که انسان مسبب آن است.
فروزان سلیمانی بهدنبال لحظهای است که در جایی ثبت شده است؛ لحظهای سرنوشتساز که راه بازگشتی در آن نیست. نقاشی هایش را در قابی که نیمی از آن با رزین پرشده و چیزی شبیه به جاذبه زمین را که جزر و مد ایجاد میکند را تداعی میکند که در لابلای آن شاخه و اجسامی را در میان قابش محسورکرده است.
اکبر راد به مقولهی تنهایی میپردازد، مفهومی که به دور انسان امروز چنبره زده و راه گریزی از آن نیست، اما وی با استفاده از رنگ و نور دریچهای از امید را همچنان باز گذاشته است.
مصطفی معصومی ما را به تاریخ هنر دعوت میکند تا سفری داشته باشیم با بزرگان عرصهی هنر با ارجاع به ون گوگ و هوکوسای و به نوعی همزادپنداری که ما را به گذشتههای دور میبرد.
نمایشگاه گروهی هنری برجاس در گالری پروژه آران تا ۳ شهریور ماه ادامه دارد.
ساعت بازدید: ۳ – ۱۹
گالری زوزهای شنبه تعطیل است.
نشانی: زیر پل حافظ خیابان نوفل شاتو کوچه لولاگر پلاک ۵
تلفن: ۶۶۷۰۲۲۳۳
گزارش تصویری نمایشگاه های دیگر را اینجا ببینید:
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
در جستجوی ایگو | تجربهای متفاوت بدور از دسته بندیها
در جستجوی ایگو | تجربهای متفاوت بدور از دسته بندیها گزارش نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان تجربه در گالری دید مجله هنرهای تجسمی آوام: به گزارش افسانه آخوندی جمعه ۳۰ تیرماه گالری دید شاهد برپایی نمایشگاه گروهی “تجربه” بود که به انتخاب افسانه آخوندی و الهام شکیبی نیا کار خود را آغار میکرد. این مجموعه شامل بیست و دو قطعه نقاشی میکس مدیا با سوژه های متفاوت است و همانگونه که از عنوان و استیتمنت نمایشگاه پیداست،هدف از انتخاب آثار، […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
نگاهی به نمایشگاه نقاشی و مجسمه بختک در گالری محسن
نگاهی به نمایشگاه نقاشی و مجسمه بختک در گالری محسن گزارش تصویری از آثار ناهید بهبودیان، میلاد جهانگیری و سهیل مختار نمایشگاه تا ۱۸ مرداد ادامه دارد. ساعات بازدید: ۴عصر تا ۹ شب (گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است.) آدرس: بزرگراه مدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، خیابان ناجی، خیابان فرزان شرقی، خیابان نوربخش، بلوار مینا، پلاک ۴۲٫ تلفن: ۲۲۲۵۵۳۵۴ این هفته در گالری محسن شاهد نمایشگاه نقاشی با عنوان بختک هستیم. نمایشگاهی با سه رویکرد متفاوت از سه هنرمند جوان که […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
نمایشگاه عکس سنگ قبر های بینشان امین طلاچیان
نمایشگاه عکس سنگ قبر های بینشان امین طلاچیان نمایشگاه انفرادی عکس و ویدئو عنوان: قطعه ۴۱ گالری اُ هنرمند: امین طلاچیان گزارش تصویری نمایشگاه نمایشگاه تا ۳ مرداد ادامه دارد ساعات بازدید از نمایشگاه: یکشنبه تا پنجشنبه ۱۲-۲۰ (گالری شنبهها تعطیل است) آدرس: خیابان ویلا(نجات الهی، کوچه خسرو، پلاک ۴۶) تلفن: ۸۸۹۲۲۰۲۸ سنگ قبر های بینشان که با تکنیک دیجیتال عکاسی شده است به رفتهگانی اشاره دارد که غبار تاریخ بر سنگهای سرد با نامهای مهرشده بر آن نشسته است. […]