هفت منظر، هفت هنرمند به همت نیلوفر قادری نژاد

نمایشگاه گروهی نقاشی به همت نیلوفر قادری نژاد
هفت منظر
گالری ماه مهر

گشایش: ۱۵ تیر ۹۷
خاتمه: ۱ مرداد ۹۷
بازدید : ۱۵ تا ۲۰ جمعه ها ۱۶ تا ۲۰
در یادداشتی به قلم جاوید رمضانی اینگونه آمده است:
مقدمه این نمایش را بهانه‌ای برای تکریم معلم می‌دانم. این هفت هنرمند وجوهی مشخص دارند. هم نشینی طبیعی ایده‌ها همراه با فردیت شکل گرفته مرا وادار می‌کند ارزش تعلیم هنر در فقدان اکادمی‌های فعال را یادآوری کنم.
رنگ‌ها در درخشش فام گونه خود شور سبک و سیاق استاد را در ذهن متبادر می‌کنند و شاکله متمایز طراحی‌ها در عین توانایی، گواه حفظ حریم روحی هنرجو توسط استاد است. تکیه بر فیگور انسان در اکثر آثار بیشتر از تعهد به مکاتب اساتید فقید گذشته را می‌توان بیان گرِ اضطرار فقدان توجه به احساسات انسانی در جهان معاصر دانست. حاصل مواجهه مخاطب با این آ ثار، هیجانی بیانگرا است، که مرهون زاویه نگاه هنرمند به سوژه در مقام فرم و ایده است. استفاده از عناصرو نشانه‌های بومی کوششی است بر تحلیل تاریخی، که بستر هسته اولیه برای شکل گیری هستی‌شناسی هنرمندان و نگاهی انتقادی در آینده را شکل می‌دهد.
با نگاهی کلی به آثار، کارماده متنوع و الحان متکثر با تکیه بر سبک‌های دیده شده و تلاش برای فهم این زبان‌های بصری، سویه پژوهشی هنرجویان در مسیر آموزش را پدیدار نموده‌است. در بازنگری تلاش تاریخ هنر مدرن ایرانی، جستجو برای زبان تصویری شاخص را مفهومی بنیادی می‌دانم که آنرا دغدغه مشخص کارنامه این تعلیم و تعلم می‌توان دانست.
 نیلوفر قادری نژاد هفت منظر گالری ماه مهر

نمایشگاه‌های دیگر را اینجا ببینید.