هنرمند موفق کیست و  ارزش هنری شما به چیست؟

این کتاب برای همه توصیه نمی‌شود

کتاب چگونه تبدیل به هنرمند موفق شوید نوشته ماگنوس رش ترجمه شقایق سعیدی نشر آوام سرا

اهمیت برندسازی و تبدیل شدن به هنرمند موفق

۴۵۰ میلیون دلار برای اثری از لئوناردو؛ خرگوشِ جف کونز ۹۱.۱میلیون دلار فروخته شد. گگوسیان ۱میلیارد دلار درآمد دارد.

این تیترها را که می‌خوانیم به نظرمان می‌رسد که هنرمندان، غرقِ رؤیایی هستند که همه ما دلمان می‌خواهد سهمی از آن داشته باشیم. درست است: دیمین هرست به‌تنهایی بیش از مجموع فروش پیکاسو، لئوناردو و مونه در طول زندگی خود درآمد کسب کرده است. رکوردها بارها و بارها در حراجی‌ها شکسته می‌شوند، شعبه‌های گالری‌ها در گوشه و کنار دنیا سبز می‌شوند و هنرمندی مثل لوسین اسمیت تنها سه سال پس از فارغ‌التحصیلی می‌تواند آثار خود را به قیمت ۳۷۰هزار دلار بفروشد.

توصیه‌های ماگنوس رش نویسنده کتاب چگونه تبدیل به هنرمند موفقی شویم  به‌واسطه بیش از پانزده سال تحقیق و تجربه عملی در بازار هنر گردآوری شده است. او در بیست‌سالگی یک گالری را اداره می‌کرد، دکترای اقتصاد هنر  از دانشگاه هاروارد است و تا امروز شش کتاب پرفروش درباره بازار هنر منتشر کرده . رش استاد مدیریت رشته هنر در دانشگاه‌های مطرح ازجمله کلمبیا، ییل، سنت گالن، دانشکده بازرگانی لوکزامبورگ و دانشکده اقتصاد و مدیریت زاگرب است. در نهایت، جالب است بدانید که بنیان‌گذار دو سرمایه‌گذاری دیجیتال: LarrysList.com؛ پایگاه داده مجموعه‌داران آثار هنری پیشرو و Magnus.net؛ برنامه‌ای که برای هنر مانند Shazam کار می‌کند و لئوناردو دی کاپریو مشاور و سرمایه‌گذارش است. رویکرد  او در همه زمینه‌ها، مشابه رویکرد بازار هنر است: «من به داده‌ها تکیه می‌کنم. اگرچه تاریخ، ظرافت‌ها و ریزه‌کاری‌های بازار هنر را درک می‌کنم، به‌جای گزارش‌های شخصی یا یادداشت‌های تاریخ هنری، به هوش بازار و نتیجه نهایی نگاه می‌کنم. این مسئله در بازاری که تثبیت شده بسیار پیچیده است، شواهد سنتی جایگاه خود را دارد، اما محدودیت‌های خود را نیز دارد. »

کتاب چگونه تبدیل به هنرمند موفق شوید نوشته ماگنوس رش ترجمه شقایق سعیدی نشر آوام سرا

او به بازار هنر از منظر جهانی نگاه می‌کند. در بازاری که بسیار بین‌المللی است، درک بافت وسیع‌تر جهانی ضروری است. هرچند هنرمندبودن در دنیای هنر امروز همان قدر سخت است که همیشه بوده؛ اما این کتاب اهمیت برندسازی و چگونه هنرمند موفقی شوید را به شما می‌آموزد.

کل این کتاب درباره موفقیت است، بنابراین باید با تعریف هنرمند موفق شروع کنم. در صحبت‌ها، سخنرانی‌ها و گفتگوهایم اغلب با تعاریف مختلفی مواجه می‌شوم. برخی از هنرمندان زمانی خود را موفق می‌دانند که اثری را مطابق با استانداردهای خود خلق می‌کنند. دیگران ممکن است احساس کنند موفقیت با به‌رسمیت‌شناخته‌شدن توسط همتایانشان در جوایز و دوسالانه‌ها سنجیده می‌شود. بعضی هم ممکن است موفقیت را بیشتر با معیاری اقتصادی بسنجند.

هدف هنری به‌معنای کسب تأیید و تصدیق جامعه هنری‌ است. ارزش هنری شما به چیست؟ سایر هنرمندان، کیوریتورهای موزه‌ها و گالری‌ها درباره شما و آثارتان چه نظری دارند؟

کتاب چگونه تبدیل به هنرمند موفق شوید نوشته ماگنوس رش ترجمه شقایق سعیدی نشر آوام سرا

اگر جامعه هنری از نمایشگاه‌ها و برنامه‌های هنرمند حمایت نکند، اعتبار او از بین می‌رود و هرگونه تلاشی برای دستیابی به اهداف اقتصادی بی‌ثمر می‌ماند.

هدف نهایی را می‌توان اخلاقی/‌اجتماعی توصیف کرد. هنرمندان بخشی از بازاری هستند که براساس اعتماد و تعامل شخصی با گالری‌دار‌ها، مشتریان و همکاران اداره می‌شود.

هنرمند موفق، هنرمندی است که تأیید جامعه هنری را به دست آورد و درعین‌حال سود مالی خود را بر اساس شیوه‌های تجاری اخلاقی به حداکثر برساند.

اصولی که ماگنوس رش در این کتاب مطرح میکند قبلاً توسط هنرمندان مطرح و با سابقه، ‌با موفقیت به کار گرفته شده. اندی وارهول، ریچارد پرینس و جف کونز همگی از ابزارهای بازاریابی به‌عنوان روشی راهبردی استفاده کرده‌اند. آنها وجهه، نام و سبکی شاخص یا به عبارت دیگر یک برند برای خود ساخته‌اند. به شما نشان خواهم داد که هنرمندان موفق از بسیاری جهات همانند مدیران برند هستند که به‌طور فعال در توسعه، پرورش و تبلیغ خود به‌عنوان محصولاتی شاخص در حوزه فرهنگیِ ‌رقابتی مشارکت دارند. بهترین مثال احتمالاً دیمین هرست است که غریزه بازاریابی، او را به ثروتمندترین هنرمند جهان تبدیل کرده است.

کتاب «چگونه تبدیل به هنرمند موفق شوید» نوشته ماگنوس رش با ترجمه شقایق سعیدی از نشر آوام سرا در دست چاپ است..

این کتاب برای همه توصیه نمی‌شود و با چاپ محدود  ارائه خواهد شد؛ قرار است با حقایقی مواجه شوید که زندگی هنری شما را قطعا دستخوش تغییرات خواهد کرد.

جهت رزرو کتاب شما میتوانید با ارسال کلمه “هنرمند موفق” و ذکر نام خود در پایان مطلب کامنت بگذارید و از طریق دایرکت با پیج آوام در ارتباط قرار بگیرید و یا به شماره ۰۹۱۰۲۱۸۷۵۵۹ پیغام دهید.

از همین نویسنده بیشتر بخوانید.

کتاب‌های نشر آوام سرا