سیصدودومین شمارهی تندیس روز ۹ تیر ۱۳۹۴ منتشر شد.
تصویر روی جلد این شماره اثری از ابوالقاسم سعیدی، مربوط به صفحه نقد است.
سردبیر در سرمقاله به بیتفاوتیهای اخیر در رابطه با مسائل مهم میپردازد.
دکتر حمیدرضا قلیچخانی در مقالهای تفاوتهای نقاشیخط و خطنقاشی را بیان میکند.
میثم سامانپور در بخش دوم مجموعه مباحث نظری به مواجههی اثر هنری و کالا پرداخته است.
کیانوش معتقدی یادداشتی در یادبود پروفسور شهریار عدل؛ باستانشناس و ایرانشناس برجسته نوشته که در صفحهی نگاه میخوانید.
وحید ملک به بهانهی درگذشت جمال بخشپور مقالهای نوشته است.
شش نمایشگاه برگزار شده در گالریهای تهران را صفحهی گالریگردی میخوانیم.
داریوش طلایی دربارهی نمایش آثار سمانه وفایی در گالری طراحان آزاد نوشته است. فرید امین الاسلام نمایش آثار لیلا رفاهی در گالری آناهیتا را نقد کرده است. جواد حسنجانی یادداشتی برای نمایشگاه «کجاییم؟» در گالری ویستا و نمایشگاه «شاگردان هانیبال الخاص» ارائه داده است. مهسا تهرانی نیز دربارهی نمایش آثار فرزانه حسینی در گالری ماه نوشته است. مهرنوش علیمددی نقدی آثار نسرین ملکثابت در گالری شیرین را بررسی کرده است.
آثار پرییوش گنجی به تازگی در گالری آریانا به نمایش درآمد، مهرنوش علیمددی یادداشتی در این رابطه قلمی کرده است.
نقدی از جواد حسنجانی پیرامون نقاشیهای ابوالقاسم سعیدی در گالری شهریور را در صفحهی نقد میخوانید.
ثنا ولدخانی در بخش طراحی به نمایشگاه طراحی جروود ۲۰۱۴ پرداخته است.
یادداشتی دربارهی واسیلی کاندینسکی و شارل بودلر از نگاه دونالد کاسپیت را علیرضا بهارلو ترجمه کرده است.
نرگس فرشی برای صفحهی هنرمندانی که باید شناخت پل نوبل را معرفی کرده است که در سال ۲۰۱۲ نامزد جایزه ترنر شد.
مهسا تهرانی در بخش مجسمه به کارکرد آموزشهای خصوصی در مجسمهسازی پرداخته و گفتوگویی با حمید شانس و بهنام کامرانی ترتیب داده است.
محسن فولادپور نیز در بخش مجسمه به بررسی مشکلات آموزشی در کلاسهای آزاد هنر میپردازد.
مهدی احمدیانشیجانی در نقد کتاب این شماره به کتاب «هنر معاصر» اشاره کرده است. این کتاب نوشتهی ایزابل دومزون روژ، توسط جمال عربزاده ترجمه شده و نشر دانشگاه هنر آن را منتشر کرده است.
گزارشی در رابطه با موزهی هنرهای معاصر شیراز با عنوان بیانیهای بر «معماری نابهنگام» میخوانید.
مهران دانایی و سجاد عمادی در صفحه دنیاگردی در چند بخش به طراحیهای جورج کوندو در بلژیک، نمایشگاهی از آثار آلبرت اورلین در نیویورک، کار نوری تارل در انگلیس و نمایش مجموعهی جدید پل مککارتی در سوئیس پرداختهاند.
ساناز حائری متنی را با عنوان «امر غریب» ترجمه کرده که به نقاشیهای مایکل کویوم ارتباط دارد.
در «نگاه» این شماره یکی از نامههای علیاشرف والی به چاپ رسیده که به یکی از تابلوهای ارزندهی ایشان اشاره دارد. همچنین تصویری از استاد حسین قوللر آقاسی و شاگردش استاد محمد فراهانی در این صفحه آمده که به لحاظ تاریخی حائز اهمیت است. مجسمهای از اردشیر ارژنگ نیز دستمایهی بخش دیگری از مقالات این صفحه است.
صفحه تصویر این شماره به انتخاب امین نورایی است که سه اثر از علیاکبر خان یاسمی، کمالالملک و ابوالقاسم سعیدی را برگزیده است.
در صفحهی اخبار، خبرهای زیر منتشر شده است: نمایشگاه گروهی در شهر جنوا، فراخوان دوسالانه ی تصویرگری پرتغال، فراخوان دوازدهمین جشنوارهی رضوی، جایزهی بزرگ دوسالانه به هنرمند ایرانی رسید، سفالهای پیکاسو در صدر فروش و حراج آثار هنری هیتلر.
این مقاله لازم دارم لطفا گر دس رستان هست مهدی احمدیانشیجانی در نقد کتاب این شماره به کتاب «هنر معاصر» اشاره کرده است. این کتاب نوشتهی ایزابل دومزون روژ، توسط جمال عربزاده ترجمه شده و نشر دانشگاه هنر آن را منتشر کرده است
در شماره سیصد و دومین شماره تندیس منتشر شد
شما میتوانید از مجله تندیس تهیه بفرمایید
از پاییز ۹۷ تیم اوام با مجله تندیس دیگر همکاری نمیکند
Very good info. Lucky me I ran across your blog by accident (stumbleupon).
I’ve book-marked it for later!