جدیدترین آثار کامبیز درم‌بخش در گالری سیحون

نمایشگاه جدیدترین آثار کامبیز درم‌بخش با عنوان ˝هنرهای تبسمی˝ عصر روز جمعه 30 آبان‌ماه در گالری سیحون افتتاح می‌شود.
این نخستین نمایشگاه کامبیز درم‌بخش پس از دریافت نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه محسوب می‌شود و در آن هنر، هنرمند، گالری‌گردی و اقتصاد هنر دست‌مایه خلق آثار این هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی قرار گرفته است.
درم‌بخش درباره انتخاب عنوان این نمایشگاه گفت: “این نمایشگاه با موضوعاتی در ارتباط با هنر، هنرمند، اقتصاد هنر، گالری‌ها، لوازم نقاشی، نقاشی‌های معروف دنیا، گالری‌گردی، آدم‌هایی که به گالری‌ها رفت و آمد می‌کنند و … کار شده است حتی شامل دبی و کریستیز نیز می‌شود و با یک دید طنزآمیز به این سوژه‌ها نگاه کرده‌ام. این نمایشگاه کاملا متفاوت است از این نظر که خیلی پر‌کار است و فقط سوژه نیست و خیلی روی فضاسازی آثار وقت صرف شده است. ابتدا قرار بود نام این نمایشگاه “هنر و هنرمند” باشد ولی “هنرهای تبسمی” در واقع یک جرقه‌ای بود که زده شد و دیدم چقدر مناسب است و چه بازی جالبی با لفظ هنرهای تجسمی و کاریکاتور است”. او ادامه داد: “بعضی‌ها می‌خوانند و متوجه نمی‌شوند و فکر می‌کنند همان هنرهای تجسمی است؛ به هر حال آدم به این نوع نمایشگاه‌ها لبخند می‌زند و اصلا این نمایشگاه راجع به لبخند است و ظاهرا تلفیقش خیلی جذاب بوده چون هر کس که شنیده است نیز همین را گفته است.”
شوالیه کاریکاتور ایران در ادامه اضافه کرد: “البته تعداد طرح‌های این نمایشگاه بسیار زیاد است اما به دلیل حجم کاری تنها 31 اثر به اجرای نهایی رسیده‌اند. آثار این نمایشگاه شامل کارهای رنگی، سیاه و سفید و کلاژ هستند و یک اثر هم روی بوم ارائه شده است.وی در پاسخ به اینکه آیا مثل نمایشگاه‌های اخیر طرح‌های قاب نشده‌ای نیز برای فروش در این نمایشگاه ارائه خواهد شد، اظهار داشت: اگر در این چند روز فرصتی پیدا کنم حتما این کار را انجام خواهم داد اما در حال حاضر هنوز کمی از کارهای اصلی نمایشگاه نیز باقی مانده است”.
درم‌بخش که بی‌اغراق پرکارترین هنرمند پیشکسوت این سال‌های ایران به حساب می‌آید، با اشاره به برنامه فشرده کاری‌اش، افزود: این کمبود وقت، ناشی از چند نمایشگاهی است که در داخل و خارج از کشور پیش رو دارم و برای هر کدام کارهای ویژه‌ای با سوژه‌های خاص خودش در حال اجرا است. پس از نمایشگاه “هنرهای تبسمی”، نمایشگاه‌هایی در نیویورک و لندن و نمایشگاه عکسی نیز در گالری راه ابریشم خواهم داشت. همچنین نمایشگاه دیگری نیز در گالری آریا دارم که قسمت دیگری از “داستان‌های دیدنی” است که در این گالری برگزار می‌شود.

این نمایشگاه تا 12 آذرماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار همه روزه غیر از دوشنبه‌ها به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 ، گالری سیحون مراجعه کنند.

منبع: هنرآنلاين

 

نویسنده