هنرمندان تجسمی در فرهنگسرای نیاوران به حمایت مردم غزه مي روند.

۸۰ تن از هنرمندان تجسمی کشور قصد دارند در حمایت از مردم مظلوم غزه و برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی، نمایشگاهی از آثار خود را با عنوان “… تا رهایی” در گالری‌های شماره یک و دو فرهنگسرای نیاوارن برپا کنند. این نمایشگاه به همت واحد تجسمی فرهنگسرای نیاوران از ۲۱ شهریور تا ۲۲ مهر برگزار می‌شود.

صبا مبینی مدیر واحد تجسمی فرهنگسرای نیاوران درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: در پی اظهار تمایل هنرمندان، ما از ۸۰ هنرمند سر‌شناس عرصه تجسمی خواسته‌ایم تا آثارشان را در بخش‌های ویدیو آرت، عکس، مجسمه، نقاشی و چیدمان با موضوع مظلومیت مردم غزه، در نمایشگاه “… تا رهایی” شرکت دهند. وی با اشاره به انگیزه شکل دهی چنین نمایشگاهی اظهار کرد: از زمانی که جنایت‌های اسرائیلی‌ها در غزه شدت گرفت، در این اندیشه بودیم تا برای نشان دادن اعتراضمان در مقابل جنایت‌های اسرائیلی‌ها در غزه، حرکتی را ترتیب دهیم که نتیجه آن را در قالب نمایشگاه “… تا رهایی” خواهیم دید.

مبینی تاکید کرد: از حدود سه هفته پیش از ۸۰ هنرمند برجسته تجسمی کشور خواستیم تا آثاری را با موضوع غزه و در جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین پدید آورند تا این آثار را در قالب نمایشگاه “… تا رهایی” در نمایش عمومی قرار دهیم.

وی درباره فروش این آثار در قالب نمایشگاه گفت: ما از هر کدام از هنرمندان برای حضور در نمایشگاه “… تا رهایی” دعوت کردیم، بی‌درنگ دعوت ما را پذیرفتند. هیچ کدام از هنرمندان انگیزه‌های مالی برای شرکت در این نمایشگاه را نداشتند.

با این حال ارگان‌های دولتی می‌توانند با خرید آثار این نمایشگاه و نمایش آن‌ها در مکان‌های عمومی از این حرکت و از این هنرمندان حمایت کنند. از جمله هنرمندانی که در نمایشگاه “… تا رهایی” حضور خواهند داشت عبارتند از فریده شهسوارانی، ژینوس تقی‌زاده، بهنام کامرانی، شهناز زهتاب، سیمین کرامتی، شادی قدیریان، نیوشا توکلی، حامد نوری، مهسا کریم‌زاده، قدرت اله عاقلی، فردین هدایت‌زاده، سارا روحی صفت، بهروز دارش، بهداد لاهوتی، رضا قره باغی، رعنا جوادی، جلال سپهر، مهدی مقیم‌نژاد و…

نمایشگاه “… تا رهایی” از ۲۱ شهریور کار خود را آغاز می‌کند و تا ۲۲ مهر ادامه دارد. آثار این نمایشگاه با موضوع حمایت از مردم غزه در گالری‌های شماره یک و دو فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

نویسنده