برگزاری دومین حراج ملی هنرهای سنتی

تندیس: دومین دوره حراج ملی هنرهای سنتی کشور، ۱۷ مهرماه در مرکز همایش های بین المللی رایزن تهران برگزار می‌شود. این حراج به ارائه هنرهای اصیل ایرانی می‌پردازد و در این رویداد هنری، آثار هنری در زمینه‌های نقاشی، نقاشی‌خط، تذهیب، خوشنویسی، مینیاتور، صنایع‌ دستی، فرش دستباف و سوخت چرم به مجموعه‌داران و هنردوستان عرضه می‌شود.

سال گذشته در نخستین دوره از این حراج،  ۴۴ اثر هنری در زمانی کمتر از سه ساعت با مبلغی بیش از ۶ میلیارد تومان به علاقه‌مندان عرضه شد. تابلو پرتره دکتر تولوزان اثر استاد کمال‌الملک با قیمت ۵۷۵ میلیون تومان، یکی از آثار فاخری بود که سال گذشته در حراج ملی به فروش رسید.

زهرا محمودوند مدیر حراج ملی پیش‌بینی کرده است که در حراج امسال، رکورد فروش آثار هنری در برخی زمینه‌های هنری جابه‌جا شود و آثار فاخری در زمینه‌های خوشنویسی، نقاشی‌خط، مینیاتور و تذهیب با قیمت‌های چشم‌گیری عرضه شود.

همچنین به نقل از وبسایت رسمی حراج، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آثار عرضه شده در دومین دوره حراج ملی، گوهینامه اصالت اثر می‌دهد. به گزارش سرویس بازار ایسنا، برای نخستین بار در کشور خریداران آثار هنری و صنایع دستی می‌توانند گوهینامه اصالت آثار عرضه شده را دریافت کنند.

در حراج پیش رو  که ۷۱ اثر فاخر هنرهای سنتی ایرانی حضور دارند. یک اثر از استاد محمود فرشچیان، خط میرعماد و میرعلی هروی و همچنین آثاری از آیدین آغداشلو و کمال‌الدین بهزاد از مهم‌ترین آثاری هستند که هنردوستان و مجموعه‌داران می‌توانند برای خریدن آن‌ها رقابت کنند.

گفتنی است در این دوره چکش حراج در دستان آتیلا پسیانی است و یک هنرمند جوان نیز وی را همراهی خواهد کرد. گفتنی است سال گذشته اجرای نخستین حراج را بهرام رادان بر عهده داشت.

haraj-melli

نویسنده