نقاش کورل,جادوی نقاشی دیجیتال+ دانلود

 

editors_choice_arsooniدر حالی که  داشتیم  از  نسخه  ۲۰۱۵- Corel Painter   با مواد واقعی و براش های خیره کننده آن لذت میبردم , نسخه ۲۰۱۶ با قابلت های جدیدی نمایان شد که میتوانست هنرمند دیجیتال شدن را بیشتر به واقعیت نزدیک کند . پس برای نزدیک شدن به یک نقاش دیجیتال هر چه زودتر کورل خودتان را به نسخه ۲۰۱۶ ارتقا دهید .

  • قیمت: ۲۶۲٫۵۰ £ به علاوه مالیات بر ارزش افزوده. ارتقا از ۱۳۲ £ به علاوه مالیات بر ارزش افزوده.
  • شرکت: نرم افزاری Corel
  • مزایا: طیف گسترده ای از قلم موهای نقاشی.  ورود قلم موهای اختصاصی با فرمت .ABR. بهبود ترکیب لایه ها؛ نکات راهنما(تولتیپ) مفید؛ افزایش عملکرد.  همچنان بهترین جایگزین برای ابزارهای طبیعی نقاشی.
  • منفی: رابط کاربری گرافیکی ممکن است برای کاربران جدید کمی گیج گننده باشد . برخی از قلم موها  حتی در وضوح پایین کمی تنبل هستند.
  • امتیاز ما: We rate this 9 out of 10

نسخه ۲۰۱۶ “نقاش کورل” در حال حاضر بهترین ابزارهای چرخش بوم نقاشی و گذاشتن لایه بندی و قلم موهای روان و طبیعی را در خود دارد. دستیار صوتی قلم موی این نرم افزار که شما را از شر کلیک های متناوب روی آیکونها خلاص کرده و کافیست با صدای خودتان نام قلم مو را فرا بخوانید تا به راحتی ابزارک آن قلم مو در اختیار شما قرار گیرد. در عین حال اگر یک نقاش واقعی (یعنی روی بوم و رنگ و روغن) هستید و تا به حال هم روی خوشی به ابزراهای دیجیتال نشان نداده اید چون نگران یادگیری آنها هستید, باز هم نگران نباشید , چون نقاش کورل با یک راهنمای بلامنازع به شما کمک میکند که یک نقاش دیجیتال تمام عیار شوید.

اگر هم از قبل مشتری فتوشاپ و ArtRage بودید و میترسید که به یک ابزار جدید نقاشی کنید , اصلا نگران نباشید . کافیست که منوی ابزار اصلی را به این دو غول نقاشی دیجیتال تغییر دهید و خیالتان از گیج شدن متناوب به واسطه جدید شدن نرم افزار راحت شود. در نقاش ۲۰۱۶ کورل دیگر نگران کمبود مواد طبیعی و تکسچرهای من در آوردی نیستید و هر چیزی که بخواهید در دسترس شماست. از دستمال کاغذی چروک تا فویل آلومینیوم مچاله شده  تا ترکیبات کامپوزیتی برجسته سازی و حتی نقاشی روی سطح صاف و صیقلی فلز!

url

قلم موهای جدید

قلم موهای پویای لکه گذاری Dynamic Speckle brushes با روش منحصر به فردی که توانایی بازسازی قوانین فیزیک سیالات را در سطح نقاشی دارند به راحتی میتوانند شما را به عنوان یک نقاش شگفت زده کنند. حتما توجه کردید که هنگام نقاشی با رنگ واقعی هر چه رنگ رقیق تر باشد روان تر است و برجستگی کمتری دارد. و هر چه رنگ ضخیم تر باشد به قول ما تاپاله میشود! پس لایه بعدی رنگ که بر روی این تاپاله گذاشته میشود کاملا بستگی به ضخامت و سختی این رنگ دارد . در این نرم فزار با توجه به شکل فیزیکی درج شده توسط قلم موی لایه زیرین هر گاه رنگ جدید بر روی ان گذاشته شود با محاسبات بسیار دقیق حفره های نازک و شیارهای روان قلم مو سریعا پر میشوند و سطوح پهن رنگ شکل جدید از ترکیب دو لایه را به خود میگیرند .

قلم موهای کورل با روش منحصر به فردی که توانایی بازسازی قوانین فیزیک سیالات را در سطح نقاشی دارند به راحتی میتوانند شما را به عنوان یک نقاش شگفت زده کنند.

در کتابخانه قلم موهای نرم افزار شما میتوانید به صدها قلم موی از پیش طراحی شده توسط مجرب ترین نقاشان جهان دسترسی داشته باشد.

بیشتر قلم موهای اضافه شده در دسته “قلم موهای توک زن”  یا ضرب قلم اضافه شده اند . قلم موهای آبرنگی شره ای , قلموی آبرنگ روان , قلموی نفتی, قلم موی گرد نوک تیز, قلموی رنگبر,قلموی سرهلالی سمور, قلموی یکضرب و قلموی دم موشی که مختص نگارگری ایرانی و نقاشی ژاپنی طراحی شده است.  تمامی این قلم موها مجهز به سیستم کشف جاذبه و شره رنگ هستند . یعنی اگر بوم نقاشی شما کاملا عمودی در نرم ازار قرار گیرد و قلمو با زاویه به سطح بوم برخورد کند , سیستم کشف جاذبه  نرم افزار رنگ را از سر قلمو به پایین سرازیر میکند و با گذاشتن رنگ رقیق بر سطح بوم رنگ بر سطح کار شره میکند. جالبی اینجاست که میتوانید هنگام شره کرده بوم را افقی کنید با حرکت شره ها بر سطح بوم یک جکسون پولاک دیجیتال شوید.

دستیار صوتی نرم افزار هم آماده شندین صدای شما توسط یک میکروفن است تا هر قلموی را که میخواهید با نام بردن آن انتخاب کنید. هر چند با لیست پرشمار قلموهایی که من در نرم افزار دیدم بعید میدانم خبره ترین نقاشان هم نامهای آنها را بدانند!.

CP16-00

انتقال قلم مو از فتوشاپ

قطعا نمیتوانیم منکر تولید انواع قلم موو در فتوشاپ شویم . نرم افزاری که دیگر امروزه سر در هر وادی دارد و در اینجاه هم کورل نقاش ۲۰۱۶ از الطاف آن به دور نمانده است. هر چند بعضی از امکانات قلم موهای فتوشاپ از چشم کورل دور مانده اما این دلیلی نمیشود که شما نتوانید به راحتی هر قلم موی بافت ساز , قلموی ضربه زن و یا دم موشی را وارد کورل کنید. کافیست هر شکلی را در فتوشاپ بسازید و با فرمت ABR ذخیره کنید و در کورل فراخوانی کنید. کاری جذاب برای تصویر سازازان گرافیکی و تایپوگرافان ایرانی . چون به راحتی میتوانید با یک قلم درشت فقط یک نقطه بنویسید و آن را اسکن کنید و بعد تبدیل کنید به یک قلم تایپوگرافی حرفه ای که با چرخش قلم مو حروف را عین اصل برای شما مینویسد.

هرچند فراموش نکنید که در اینجا دیگر ماوس به درد شما نمیخورد و قلم دیجیتال بامبو با سیستم هوشمند چرخش و جاذبه میتواند واقعیت مجازی را به روی شما بگشاید.

چرخش کاغذ و صفحه کار در این نسخه کاملا با روند قلم گذاری هماهنگ شده است . همانطور که موقع طراحی تخته شاسی را میچرخانید تا دست راحت تر خطوط را درج کند در نقاش کورل هم میتوانید کاغذ را بچرخانید و نگران زوایای بافت کاغذ نشوید.

scrngrab2

 

رابط کاربری

رابط کاربری کورل نقاش ۲۰۱۶ خیال آدم های سخت گیر را نیز راحت کرده است. هر چه بخواهید در پالت های متنوع آن است و چه چپ دست باشید چه راست دست و چه وسواس قرینگی داشته باشید همه را میتوانید خودتان در صفحه کار سامان دهید . رابط کاربری را میتوانید در دو والور رنگی تیره و روشن در دسترس داشته باشید .

در رابط کاربری جدید شما میتوانید مانند یک آرتیست حرفه ای که هر وقت عشقش گرفت کار کند به سراغ تابلوی خود بروید  , بدون این که نگران جابجایی وسایل کار و خشک شدن رنگ و پریدن تینر و نفت شوید . همه چی سرجایش باقی خواهد ماند . تازه اتاقتان بوی نفت و تربانتین نمیگیرد ۱ هرچند خودم عاشق اتاقی هستم که بوی مست کننده نفت سفید و تربانتین بدهد و اینجاست که باید کمی هم لعنت به دیجیتال بفرستم !

scrngrab1

Blending 2.0

نمیدانم باید این بلندینگ را چه ترجمه کنم؟ ترکیب ؟ گداختگی؟ روی هم گذاری؟ اصلا همان بلندینگ! میدانید, شاهکار نرم افزار های دیجیتال که میخواهند هرچه واقعی تر باشند همین بلندینگ است . یعنی ترکیب لایه لایه رنگ ها و بافت ها.ترکیب هر رنگی چه رنگ و روغن چه آکریلیک نیازمند یک بلندینگ خاص است که در این جا گورل سعی کرده همه چیزش را واقعی کند . هر چند من هنوز درک نکردم که ادوبی با این همه دبدبه و کبکبه در فتوشاپ چرا هر بار یک خط با رنگ روغن یا آکریلیک بر سطح بوم دیجیتال میکشم در دو طرف این خط یک خط مویی بسیار نازک سفید white fringing دیده میشود! قطعا پیکسل ها اینجا دخیل هستند اما باور کنید کورل نقاش ۲۰۱۶ با نسخه دوم بلندینگ خود این را رفع کرده ! و این یعنی یک پله به واقعیت نزدیک شده و جالب است که بدانید از یک کپی کار حرفه ای خواسته شد که دقیقا تابلویی کلاسیک را با کورل نقاشی کند و پس از یک پرینت دقیق و دعوت از شش کارشناس حرفه ای نقاشی هیچکدام نتوانستند فرق بین نسخه اصل و نسخه کپی شده دیجیتال را تشخیص دهند .

هر چند بگویم که برای حذف این white fringing باید تیک کوچکی را فعال کنید و اصلا نمیفهمم وقتی یک نرم افزار اشکال دارد خوب رفعش کنید چرا تیکی میگذارید که باید حتما آن را فعال کنیم ؟  این هم از عجایب گیک های نرم افزاریست !

۱۳۴۹۵۲۹۹۰۸_۱۸۱۲۳۸۲۲۸۷_softwarelicenties-upgrades-corel-painter-2016-edu-5-50u-lcptr2016mla2

در نهایت!

تکنولوژی اجتناب ناپذیر است و با  این جریان و موج حفظ محیط زیست و تنبلی انسانها قطعا نقاشی دیجیتال هم روز به روز خواهان بیشتری خواهد داشت . هر چند ندانستن نرم افزارها بزرگترین مانع دسترسی به این روش بوده است . اما برای من به عنوان یک معلم نرم افزار جالب است که با وجود اصرار بسیار زیادم به دوستان نقاشم که بیاییم با تعامل بین یک متخصص نرم افزار طراحی که من باشم و یک نقاش که شما باشید یک سیستم جذاب آموزش نقاشی دیجیتال پایه ریزی کنیم , اما همیشه با گاردگیری این دوستان در برابر این ابزار مواجه شده ام . گاردگیری که نه از سر تعصب به ابزار سنتی که از سر تنبلی و بی سوادی اوست . نقاش نسل بعدی قطعا نقاشانی خواهند بود که کتاب تاریخ هنرشان را پی دی اف خواهند خواند , پس قلمویشان هم باید دیجیتال باشد . چه بخواهید چه نخواهید  دیجیتال آش خاله است.

دانلود

نرم افزار طبق معمول در ایران به راحتی و به رایگان در دسترس است . برای دانلود میتوانید به این نشانی در سایت پی سی ورلد مراجعه کنید


خواهشمدم در صورت علاقه به ادامه معرفی های اینچنین و مباحث گرافیک و نقاشی دیجیتال نظرات خودتان را در همین پایین درج کنید تا در عین دلگرمی بتوانیم از سلایق و نظرات شما هم با خبر شویم .ممنون

 

نویسنده