بازگشایی مجدد موزه نقاشی پشت شیشه

تندیس: موزه نقاشی پشت شیشه که به جهت تعمیرات در بخش‌های نورپردازی، مرمت ساختمان و طراحی سایت و مواردی دیگر موقتا تعطیل شده بود، باز گشایی شد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، ۹ ماه پیش موزه‌ی «نقاشی پشت شیشه» تعطیل شد تا پروژه‌ی «نورپردازی» موزه و مرمت بخش‌هایی از بنای تاریخی این موزه نیز انجام شود. ایران‌پور رئیس این موزه با تاکید بر این‌که در طرح پروژه‌ی «نورپردازی» موزه،‌ پیمانکار بخش خصوصی چند نمونه طرح برای اجرا ارائه داد و قرار شد یکی از آن‌ها اجرایی شود، ادامه می‌دهد: اما با آغاز کار به این نتیجه رسیدیم که طرح در حال اجرا با طرح تاییدشده مغایرت دارد، به همین دلیل پروژه متوقف شد و مدت زمان اجرایی شدن طرح طولانی‌تر شد.

او تاکید می‌کند: با پیش آمدن این اتفاق بخش فنی اداره‌ی کل موزه‌ها برای بررسی موضوع وارد شد و در حال حاضر طرح نهایی برای تایید در اداره‌ی کل موزه‌هاست و در صورت تایید، کار نورپردازی موزه تا دست‌کم تا دو هفته یا یک ماه آینده به پایان می‌رسد و موزه برای بازدیدکنندگان بازگشایی می‌شود.

با این وجود روز گذشته فرج‌الله ایران‌پور، رئیس موزه نقاشی پشت شیشه به خبرنگار ایسنا گفت: از دو روز گذشته موزه را بازگشایی کردیم و حتی در روزهای آینده نمایشگاه یکی از هنرمندان این رشته در موزه برپا می‌شود. او اضافه کرد: مراسمی رسمی نیز برای بازگشایی موزه در چند هفته‌ی آینده در موزه «نقاشی پشت شیشه» برگزار می‌شود.

قرار است،۶۹ تابلوی نقاشی پشت شیشه اثر سعید رضاخان در هفته دوم بازگشایی رسمی موزه به‌نمایش گذاشته خواهد شد. در هفته اول، نمایشگاه مروری بر آثار هنرمندان این رشته برپا خواهد شد که در آن، آثاری از هنرمندان گذشته و معاصر در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار موزه نقاشی پشت شیشه به نشانی خیابان سعدی شمالی، خیابان شهید برادران قائدی، بعد از تقاطع شهید نورمحمدی، شماره ۲۷۰ مراجعه کنند.

naghashi-posht-shisheh

نویسنده