فراخوان سیزدهمین جشن تصویرسال منتشر شد

تندیس: فراخوان سیزدمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم  تصویر منتشر شد.

سیزدهمین دوره‌ی «جشن تصویرسال» و «جشنواره فیلم تصویر» از اول تا بیستم اسفندماه ۱۳۹۴ همچون دوره‌های گذشته، با در اختیار داشتن کلیه‌ی نگارخانه‌ها و تالارهای خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
امسال نیز در کنار نمایشگاه سالانه در رشته‌های عکاسی، گرافیک و کاریکاتور (در دو بخش آزاد و جوانان زیر ۲۵ سال)، دو بخش عکس‌های «ایران ما» و «عکس‌های موبایلی» در نظر گرفته شده است.
به روال معمول تصویر سال، در بخش جوانان زیر ۲۵ سال با رای هیات داوران، تندیس ویژه، دیپلم افتخار و جوایز نقدی بنیاد محسن رسول‌اف به برندگان بخش‌های اصلی سیزدهمین جشن تصویر سال اهدا می‌شود.

۳۶۰-Tassvir93-Resize-01

 بخش عکس

بخش عکس در رشته‌های خبری، مستنداجتماعی، ورزشی، هنر و هنرمندان، نگاهی دیگر (خلاقه) شامل آثاری است که در فاصله زمانی نیمه دوم سال ۱۳۹۳ و سال ۱۳۹۴ گرفته شده باشند.
دو بخش «عکس‌های موبایلی» و «ایران ما» محدودیتی برای زمان عکس‌برداری ندارد.
آثار ارسالی در بخش عکس، برای هر رشته‌: خبری، مستند اجتماعی، ورزشی، هنر و هنرمندان و نگاهی دیگر (خلاقه)، حداکثر پنج تک عکس و یک مجموعه‌ (دو تا پنج عکس) درنظرگرفته شده است که ارایه آثار می‌بایست همراه با ثبت‌نام متقاضی در سایت تصویر  به‌صورت آپلود در حجمی معادل حداکثر۱۰۰ کیلوبایت و نیز ارسال سی‌دی در اندازه ۳۰ در۴۵ سانتی‌متر با ۳۰۰ دی پی آی  صورت گیرد.
مبلغ ورودیه برای شرکت‌کنندگان بخش عکس (آزاد و جوان) ۲۰ هزارتومان درنظر گرفته شده است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان آثار مورد نظر خود را آپلود کرد.

 ۱-   عکس «ایران ما»

  • طبیعت، ویژگی‌های اقلیمی و جاذبه‌های گردشگری ایران
  • مردم‌نگاری اقوام و خانواده‌ی ایرانی
  • میراث فرهنگی و بناهای تاریخی و مذهبی ایران
  • آیین‌های، مراسم و رویدادهای ملی و مذهبی ایران
  • رخدادها و چهره‌های شاخص فرهنگی، هنری ایران
  • رخدادهای مهم سیاسی، ورزشی، علمی و صنعتی ایران
  • عکس‌های قدیمی از آلبوم‌های خانوادگی

 تعداد عکس‌های ارسال شده در بخش مسابقه «ایران ما» حداکثر ۱۰ تک عکس در نظرگرفته شده است.

ارایه آثار این بخش نیز می‌بایست همراه با ثبت‌نام متقاضی در سایت  به‌صورت آپلود در سایت تصویر حجمی معادل حداکثر ۱۰۰ کیلوبایت و نیز ارسال سی‌دی در اندازه ۳۰ در ۴۵ سانتی‌متر با ۳۰۰ دی پی آی صورت گیرد.
ارسال عکس در ابعاد اعلام شده روی سی دی الزامی است.
شرکت در این بخش برای عموم آزاد است و شرط سنی ندارد.
در این بخش از سوی هیات داوران بخش عکس به ده اثر برگزیده، دیپلم افتخار و جوایز ارزنده اهدا می‌شود.

 مبلغ ورودیه‌ی بخش ویژه عکس «ایران ما» ۱۵ هزار تومان است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان آثار مورد نظر خود را آپلود کرد. 

۲- عکس‌های موبایلی

عکس‌های گرفته شده با موبایل در دو بخش: موضوع آزاد و بخش ویژه «گربه‌های ایرانی» در نظر گرفته شده و شرط سنی و محدودیتی برای زمان عکس‌برداری ندارد.
بخش ویژه‌ی عکس‌های موبایلی با موضوع «گربه‌های ایرانی» با همکاری جامعه دامپزشکان ایران و مجله پیام دامپزشکان (پت) به‌منظور توجه به حقوق حیوانات و همزیستی انسان و حیوان برگزار می‌شود.
تعداد عکس‌های ارسال شده در بخش مسابقه عکس‌های موبایلی حداکثر ۱۰ تک عکس در نظرگرفته شده است که می‌تواند شامل دو بخش آزاد و گربه‌های ایرانی و یا یکی از این دو بخش باشد.

 چنانچه عکس‌های مربوط به «گربه‌های ایرانی» با دوربین‌های عکاسی (غیر از موبایل) گرفته شده باشند، می‌توانند در بخش عکس‌های مستند اجتماعی (آزاد یا جوان) آپلود شوندکه صرفا برای نمایشگاه و چاپ در کتاب گربه های ایرانی مورد داوری قرار گرفته و خارج از مسابقه عکس های موبایلی خواهند بود.
در این بخش از سوی هیات داوران به ده اثر برگزیده (پنج اثر با موضوع آزاد و پنج اثر با موضوع گربه‌های ایرانی)، دیپلم افتخار و جوایز ارزنده اهدا می‌شود.
مبلغ ورودیه‌ی بخش ویژه عکس‌های موبایلی ۱۵ هزار تومان است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان آثار مورد نظر خود را آپلود کرد.

 بخش گرافیک و کاریکاتور

دو بخش گرافیک (پوستر) و کاریکاتور، همچون سال‌های گذشته با موضوع آزاد برگزار می‌شود. آثار بخش آزاد و جوانان زیر ۲۵ سال با نظر هیات داوری معرفی شده از سوی انجمن طراحان گرافیک ایران و گروه‌های آزاد کاریکاتور انتخاب و به‌نمایشگاه راه خواهند یافت.
ارایه‌ آثار در این بخش نیز می‌بایست همراه با ثبت‌نام متقاضی درسایت  به‌صورت آپلود درسایت تصویر حجمی معادل حداکثر۱۰۰ کیلوبایت و نیز ارسال سی‌دی در اندازه ۳۰ در۴۵ سانتی‌متر با ۳۰۰ دی پی آی صورت گیرد. تعداد آثار ارسالی برای هربخش حداکثر پنج اثر است.
مبلغ ورودیه برای شرکت‌کنندگان بخش گرافیک و کاریکاتور (آزاد و جوان) ۱۵ هزارتومان درنظر گرفته شده است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان آثار مورد نظر خود را آپلود کنند.

جشنواره فیلم تصویر

به‌روال گذشته، جشنواره فیلم تصویر، همزمان با نمایشگاه تصویر سال درخانه هنرمندان برگزار می‌شود. کلیه‌ی فیلم‌های غیرتجاری شامل فیلم‌های مستند، کوتاه داستانی، تجربی، انیمیشن، ویدئوآرت که از خلاقیت هنری برخوردار باشند، در این جشنواره عرضه خواهند شد.

فیلم‌های منتخب در مدت برگزاری جشن تصویرسال، همه روزه در خانه‌ی هنرمندان ایران، به‌نمایش در می‌آیند.

آثار ارسالی در این بخش می‌بایست به‌صورت  DVD با فرمت MPEG و AVI همراه با کد ره‌گیری دریافت شده از طریق ثبت نام در سایت تصویر به دبیرخانه ارایه شوند.

 بخش فیلم‌های موبایلی

در این بخش فیلم‌های گرفته شده با موبایل با موضوع آزاد در نظر گرفته شده و شرط سنی ندارد.
فیلم‌های منتخب این بخش در سئانس جداگانه‌ای نمایش داده خواهند شد. بر اساس آرای هیات داوران بخش فیلم به سه اثر برگزیده‌ی این بخش دیپلم افتخار و جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.
مبلغ ورودیه برای شرکت‌کنندگان بخش فیلم (آزاد و جوان و موبایلی) ۲۵ هزارتومان درنظر گرفته شده است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان اطلاعات و عکس مربوط به فیلم را آپلود کرد.

 جشنواره جشنواره‌ها

بخش «جشنوراه جشنواره‌ها» همچون سال ۱۳۹۳ با همراهی سازمان سینمایی کشور، فیلم‌های برنده‌ی جشنواره‌های فیلم برگزار شده در طول سال ۱۳۹۴ ایران به‌عنوان بخش جنبی جشنواره فیلم تصویر نمایش داده می‌شوند.
امسال نیز فیلم‌های برنده و برگزیده‌ی بخش هنر و تجربه جشنواره فیلم فجر، جشنواره سینما حقیقت، جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما از اول تا بیستم اسفندماه ۱۳۹۴ در تالار ناصری خانه هنرمندان ایران به‌نمایش در می‌آید.

جایزه ویژه جوانان زیر ۲۵ سال

در سیزدهمین دوره‌ی جشن تصویرسال در ادامه رویکرد ویژه به‌جوانان، جایزه جوانان زیر ۲۵ سال به‌یاد و نام محسن رسول‌اف – هنرمند جوانی که شهریورماه سال ۱۳۸۷ در سانحه سقوط هواپیما درگذشت – در رشته‌های عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و فیلم، ازطریق آرای هیات داوری خاص هر رشته اهدا خواهد شد.
جوایز نقدی و تندیس ویژه در این بخش که به‌منظور شناسایی و تشویق استعدادهای جوان کشور، در رشته‌های مختلف هنرهای تصویری در نظر گرفته شده‌است، همچون دوره‌های گذشته ازسوی «بنیاد فرهنگی هنری محسن رسول‌اف» اهدا می‌شود.

مهلت ارسال آثار 

مهلت ارسال آثار تا ۲۵ دیماه ۱۳۹۴ درنظر گرفته شده است.

هنرمندان علاقمند به شرکت در سیزدهمین جشن تصویر سال می‌بایست از طریق ثبت نام و آپلود در سایت تصویر به آدرس و همچنین ارسال سی‌دی ودی‌وی‌دی آثار به دبیرخانه تصویرسال واقع در خیابان قائم مقام فراهانی، میدان شعاع، خیابان گلریز، پلاک ۱۹، طبقه سوم، زنگ چهارم، اقدام کنند.

شماره تماس دبیرخانه تصویر سال:

۸۸۳۰۷۰۶۰ – ۰۲۱
۸۸۳۰۲۹۰۵ – ۰۲۱

توجه:

عنوان و شماره‌ی کلیه‌ی آثار ارایه شده درسی‌دی ارسالی می‌بایست مطابق باعنوان و شماره‌های آپلود شده در سایت تصویر باشد.

یک بار پرداخت وجه در هر بخش (فیلم، عکس، پوستر و کاریکاتور) شامل کلیه رشته‌های آن بخش خواهد بود: برای مثال: در بخش عکاسی با یک بار پرداخت می‌توانید آثار خود را در تمامی رشته‌های پنج گانه  آپلود کنید.به جز بخش‌های مسابقه ویژه «ایران ما» و «عکس‌های موبایلی» که می‌بایست به‌طور جداگانه هزینه ورودیه پرداخت شود.

نویسنده