تکذیب واگذاری موزه هنرهای معاصر

معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذاری مدیریت موزه هنرهای معاصر به بنیاد فرهنگی هنری رودکی را تکذیب کرد.

متن این تکذیبیه به شرح زیر است:

در پاسخ به برخی اخبار و اطلاعات ناقص و نادرست منتشر شده در روزهای اخیر در فضای مجازی و رسانه ها مبنی بر واگذاری موزه هنرهای معاصر به بنیاد فرهنگی و هنری رودکی به اطلاع می رساند:

١- بنیاد مذکور در زمره نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که با تصویب مجلس شورای اسلامی ایجاد شده و بخش خصوصی نمی باشد.

٢-در اجرای سیاست های تکلیفی مندرج در قوانین از جمله مواد ١١٨ و ٢١۴ قانون برنامه پنجم توسعه، مواد ٢٢ و ٢۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، ماده ٨٨ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(١) و مواد ۵ و ٢٧ قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (٢) و آئین نامه های مربوطه، دستگاههای اجرایی موظفند نسبت به واگذاری امور غیرحاکمیتی واحدهای تحت نظر دولت در چارچوب مقررات موضوعه اقدام نمایند.

٣-این وزارتخانه نیز در اجرای تکالیف قانونی مذکور و همچنین برنامه عملیاتی سه ساله خود که به موجب مصوبه شماره ١٢٧۶٧۵/ت ۵٠۶۴٢ مورخ ٢٨/١٠/٩٣، هیأت محترم وزیران، تکلیف شده است، برنامه واگذری مدیریت برخی از مراکز اجرایی خود را به تصویب کمیته ساختار و فن­آوری های مدیریت رساند تا دفاتر ذیربط بر اساس مقررات موضوعه اقدام نمایند (موضوع مفاد نامه شماره ١۶۴۴٠۶/٩۴/٧٢ مورخ ۴/١٢/٩۴)، لکن از آن جا که مصوبات کمیته باید به تأیید مقام عالی وزارت به عنوان رئیس شورای راهبری و توسعه وزارت برسد، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ٢١/١٢/١٣٩۴ با واگذاری مدیریت موزه هنرهای معاصر به بخش غیردولتی از جمله بنیاد فرهنگی هنری رودکی، مخالفت و بر استمرار مدیریت آن توسط وزارت متبوع تأکید نمودند و به همین دلیل واگذاری مدیریت موزه یاد شده بطور کامل از برنامه دستور جلسات کمیته خارج گردیده است.

Tehran Museum of Contemporary Art

به نقل از ایسنا، علی مرادخانی (معاون امور هنری وزیر ارشاد)، مجید ملانوروزی (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و رئیس موزه هنرهای معاصر تهران) و بهرام جمالی (مدیرعامل بنیاد رودکی) در مصاحبه‌هایی با ایسنا این موضوع را رد کرده بودند. با این حال متنی در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با این موضوع منتشر شده که در آن به واگذاری موزه به بنیاد رودکی تا تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه اشاره شده است. همچنین در این متن اعلام شده معترضان به این موضوع روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه ساعت ۱۵ مقابل موزه هنرهای معاصر تهران تجمع خواهند کرد.

نویسنده