نتایج پنجمین حراج تهران ؛ بخش دوم

پنجمین حراج تهران ؛آثار هنری کلاسیک و مدرن هنر ایران جمعه شب هفتم خرداد ۹۵ در هتل پارسیان آزادی در شرایطی به پایان رسید که اثر بدون عنوان سهراب سپهری از مجموعه درخت‌ها که با برآورد بین دو تا سه میلیارد تومان به حراج آمده بود، بر خلاف سال گذشته که دوبرابر تخمین اولیه بفروش رسیده بود، در حراج امسال با قیمت سقف برآورد همان ۳٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰تومان فروخته شد و همچنان عنوان گران‌ترین اثر حراج در اختیار آثار سهراب باقی ماند.

در این حراج که ۸۰ اثر از آثار هنرمندان ایرانی در دو بخش کلاسیک و مدرن شرکت داده شده بود، اثر دیگر سپهری نیز با قیمت یک میلیارد و پانصد و پنجاه هزار تومان فروخته شد.

سهراب سپهری

نقاشی بدون عنوان منوچهر یکتایی با برآورد ۴۰۰-۶۰۰میلیون تومان، به قیمت یک میلیارد و چهارصد و هفتاد میلیون تومان فروخته شد.
دیگر اثر بدون عنوان یکتایی نیز که ۱۵۰-۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده بود با قیمت ۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان فروخته شد.

منوچهر یکتایی
همچنین نقاشیخط “رقص آبی” محمد احصایی با برآورد قیمت ۴۰۰-۶۰۰ میلیون تومان ، ۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان به فروش رسید.
در بخش آثار کلاسیک، تابلوی مینیاتور محمود فرشچیان با عنوان “تعالی” با برآورد اولیه ۵۰۰تا۷۰۰ میلیون تومان، به قیمت ۱٫۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان فروخته شد.

محمود فرشچیان
در این بخش تابلوی پیرمرد چپقی، جعفر پتگر با تخمین ۴۰-۶۰میلیون تومان، به قیمت ۲۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان فروخته شد.

تابلوی بدون عنوان مرحوم پرویز کلانتری نیز که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برآورد اولیه شده بود، با قیمت ۳۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان فروخته شد.

طبق نتایج اعلام شده از سایت رسمی حراج تهران به غیر از آثار ذکر شده در بالا، تقریبا بقیه آثار یا با اختلاف کمی بالاتر از برآورد اولیه فروخته شد و یا قیمتی بالاتر از تخمین های اولیه برای آنها ارائه نشد.
برای دیدن نتیجه کامل حراج اینجا را ببینید.
به نظر می رسد پنجمین حراج تهران نسبت به حراج پر سر و صدای سال گذشته، شب نسبتا آرامی را به پایان رساند.

در روزهای آتی میتوانید تحلیل های مرتبط با پنجمین حراج تهران و نتایج به‌دست آمده در آن را در سایت دنبال کنید

 

نویسنده