فتانه فروغی |گالری ۲۶

 گالری ۲۶
نمایشگاه انفرادی نقاشی
عنوان: جایی که گل ها هوا را مطبوع میکنند.

نام هنرمند : فتانه فروغی

گشایش: ۱مرداد ۹۵

پایان:۱۳ مرداد ۹۵

بازدید: همه روزه به جز پنجشنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰

آدرس گالری:
تهران، خیابان فرمانیه (لواسانی) شرقی، بعد از دیباجی شمالی، خیابان سلمان پور ظهیر، پلاک ۲۶، واحد ۳

تلفن:
۰۲۱۲۲۲۸۷۵۴۷

استیتمنت:

میل به “آزمودن” و “تجربه کردن” نقطه آغاز این مجموعه بود. آزمودنی که قرار بود ماحصلش درکی از چند پدیده باشد و تجربه¬ای که خاطره¬ای را ثبت کند. برای من شناخت پیرامونم، جز از طریق بازنمایی امکان پذیر نبود. برای فهم دقیق¬تر و مکاشفه بهتر تصمیم گرفتم ابژه¬هایم را محدود کنم. این مسئله را با گل¬های خانه که با تابش نور ظاهر می شدند آغاز کردم. از تاثیر نور شگفت زده می¬شدم. تاثیرات متقابلی که فضا، گل و نور بر یکدیگر داشتند برایم جالب بود.

فتانه فروغی

گل ها را در مکانی قرار می دادم که نور مستقیم روز به آنها برخورد کند. روبرویشان می نشستم وساعت¬ها به آنها دقت می¬کردم. آنها را قلمه می زدم، می کاشتم و هَرَس می کردم. جدا از واقعیتی عینی با واقعیت وجودی آنها درگیر می¬شدم. واقعیتی که رشد می-کرد، تکثیر می¬شد، جوانه می¬زد، گل می¬داد، پژمرده می¬شد و می¬مُرد. تمامی این تغییرات را می¬توانستم درک کنم، ببینم و احساس کنم. همه آنها با یکدیگر در شکل¬گیری معنایی شخصی سهیم بودند. معنادار شدن ابژه¬ها به مکان اطرافشان سرایت کرد. جایی که کم کم معنادار می¬شد! جایی که گل¬ها هوا را مطبوع می¬کردند.
در پایان، هر آنچه که درعالم هست، از آن روی وجود دارد؛ که من آن را می¬آزمایم، تجربه می¬کنم، ادراک می¬کنم، به خاطر می¬آورم و به وجهی درباره آن می¬اندیشم. عالم برای من جز آنچه که در این اندیشیدن¬ها و پدیدارها واقع می¬شود، چیزی نیست. عالم تمام معنا و اعتبار خود را از همین پدیدارها دارد. پدیدار آن چیزی است که خود را نشان می¬دهد؛ آن چیزی است که در نور ظاهر می¬شود. ما فقط پدیدارها را چنان¬که آنها خودشان را در ذات خودشان نشان می¬دهند می¬توانیم بشناسیم.

فتانه فروغی

نویسنده