امسال در آرت بازل میامی چه گذشت ؟

گزارش آرت بازل میامی
این هفته هفته ی آرت بازل میامی ۲۰۱۶ را پشت سر گذاشتیم آرت بازلی که  طبق همه گزارش و خبر ها بازل خلوت و آرامی بود .

نخستین چیزی که از هر خریدار، مجموعه دار ،دلال ،مشاور هنری ای در رابطه با بازل امسال میامی میشنویم این است که اتمسفر نسبت به سالهای قبل بسیار آرام تر بود و ترافیک انسانی کمتر بود و در مجموع میتوان گفت بازل آرام و دلپذیری بود.

برخلاف جو آرام کلی در محل گردهمایی، فروش ها در ساعات اولیه افتتاحیه در نوسان کامل بودند و این روند همچنان ادامه داشت در روز افتتاحیه بسیاری از دلال ها در مواجهه با قدرت تقاضا و سرعت فروش ها ابراز شگفت زدگی کردند.

دارا هوگان (از گالری کرلین ایتالیا) در رابطه با روز افتتاحیه گفت ک برخلاف چیزی که ما انتظار داشتیم اکثر کارها به فروش رسید.

آرت بازل

یکی از مشاوران هنری برجسته، راستروفر گفت : امسال به نظر میرسد که خریداران تصمیم گرفته اند به جای اینکه بخواهند خودسرانه و عجولانه خرید هارا انجام دهند و فقط به سلیقه خود در خرید اهمیت بدهند .بیشتر به آثار نگاه کنند و نمایشگاه را رصد کنند و فروش هارا در نظر بگیرند.

غرفه ای که در ابتدای نمایشگاه بسیار مورد توجه واقع شد غرفه ای بود شامل آثار آوانگارد روسی در ادای احترام به سالگرد صدسالگی انقلاب۱۹۱۷ روسیه بود.آرت بازل

غیر از صدای خرید و فروش ها و همهمه ی بازار هنر صدای دیگری که در بازل امسال میامی به گوش میرسید این بود که هنرمندان از سیاسی بودن در بازل نمیترسند.

سم دورانت هنرمند متعرض امریکایی گفت : فضای بازل به هنرمندان فرصت بیان میدهد جایی که می توانی حرف خودت را بزنی و خب شاید کسی هم حرف تو را به قیمت خوبی خرید در بازل هنرمند ها جسور ترند نترس ترند و هنوز برده ی بازار هنر نشده اند این جذاب ترین بخش آرت بازل برای من است.آرت بازل

چیزی که امسال در نمایشگاه به چشم میخورد واکنش هنرمندان به انتخابات امریکا بود هنرمندان سراسر جهان هریک به نحوی واکنش خود را به روی کار آمدن دونال ترامپ به نمایش داده بودند و بسیاری از این کار ها آثار تاثیر گذار و شگفت انگیزی بودند.

در هفته ای که گذشت ۵ غرفه ی برتر بازل میامی امسال به گزارش آرتنت این پنج غرفه بودند که هم از لحاظ فروش  و هم استقبال بازدید کنندگان بیش از بقیه مورد توجه واقع شدند.

  • تو پالم : استدیو نشر و چاپ و مجسمه واقع در برادوی ،استودیو کوچکی در برادوی که آثار چندین تن از هنرمندانش را به نمایش گذاشته بود و خریداران و بازدید کنندگان بسیار از آن ها استقبال کردند

 

  • گالری مورزینسکا: که جشن صد سالگی انقلاب ۱۹۱۷ روسیه را با آثار اوانگارد روسی جشن گرفته بود

آرت بازل

  • گالری تادئوس روپاک : گالری فرانسوی که به احترام مارسل دوشان به نام یکی از آثار وی در پاریس دایر شده است و آثار تاثیر گذاری در بازل به نمایش در آورده بود

 

  • جئو مارکونی : گالری ایتالیایی که به خاطر چیدمان جنجالی اش تحت عنوان ” داخل مغز آنقدر ها هم سالم نیست” بسیار مورد توجه واقع شد

 

  • پروژه های ریگان: دو اثر تاثیر گذار از هنرمند گمنام مکزیکی به اسم ابراهام کروزویلاگاس به نمایش درآورده بود که مجموعه دار ها را به وجد آورده بود.

 

آرت بازل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده