نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه در آران پروجکتز

آران پروجکتز
نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه
عنوان:  چند روایت معتبر
هنرمندان:
پرستو احدی-درسا اسدی- پونه اوشیدری – مهدیه پازکی – لیلی رشیدی- رنه صاحب- نسترن صفائی- شبنم لهراسی- رقیه نجدی

گشایش:۱ بهمن

پایان: ۱۲ بهمن

بازدید:افتتاحیه ۴ الی ۸ روزی دیگر ۱ تا ۷ میباشد

آدرس گالری:
زیر پل حافظ خیابان نوفل شاتو – کوچه لولاگر – پلاک ۵

تلفن:
۶۶۷۰۲۲۳۳
قصه این است که شهریار، شاه کشور متوجه میشود که همسرش ناوفائی کرده و تصمیم می گیرد که هر روز با یک دوشیزه ازدواج کند و صبح بعد سر عروس را قطع کنند تا فرصتی برای خیانت باقی نباشد. پس به این روش پیش می رود تا زمانی که نوبت به شهرزاد دختر وزیر اعظم می رسد. شهریار نمی دانست که شهرزاد فلسفه و علوم و هنر یادگرفته وهم این که دلپذیر و مودب و باهوش است. قصه های او و نبوغ و خرد اش، شهریار را تغییر می دهد و شب پی آمدی دیگر پیدا میکند. شهرزاد قصه گو قرنها پس از مکتوب شدن قصه هایش، بر جهان تاثیر گذاشته و منشا الهام بوده.
در این نمایشگاه آثار نه هنرمند زن قصه گو در کنار هم قرارمی گیرد، قصه هایی که تنها زنان قادر به روایت آن هستند. هدف نشان دادن عمق احساسات و ابتکار عمل آنها و تقدیر از ثبات قدم و تواضع شان است. هریک به زبان شخصی خود دست یافته اند؛ زبانی که غمخوار و در برخورد با مسائل اجتماعی حساس است و بر حضور هنرمند و نقش او در جامعه و عوامل پیرامونی تاکید دارد.
در سال ۱۳۱۶ دوازده زن در دانشگاه تهران پذیرفته شدند، از سال ۱۳۸۵بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاههای کشور زن هستند، علیرغم این زندگی روزمره تحت کنترل مردان است، که غالبا” حاضر به از دست کشیدن از قدرت و یا حتی تقسیم آن نیستند.حضور دینامیک زنان در تمامی بخش های جامعه امروزی ایران حاصل سالها استمرار وعزم جدی نسل های پیشین است.

گفته میشود ایشتار، الهه باستانی قدرت و عشق در بین النهرین، به درهای عالم اموات می رسد و از دربان درخواست می کند تا درها را باز کند:
اگر تو این دروازه را برای ورود من باز نکنی
درها را خواهم شکست، قفل ها را درهم خواهم پیچید
چهارچوب ها را خرد خواهم کرد، درها را با زور بازخواهم کرد…نمایشگاه گروهی

نویسنده