نهمین جشنواره تجسمی فجر آغاز شد+گزارش تصویری

گزارش تصویری از نهمین جشنواره تجسمی فجر – بهمن ۹۵

عکاس: سمیه شیخ عطار

سایت تندیس گزارش به قلم مریم روشن فکر

جشنواره بین‌المللی فجر نهمین دوره خود را عصر دیروز  در تاریخ سوم بهمن با حضور جمعی از بزرگان این عرصه آغاز کرد. از جمله اهداف این دوره از جشنواره ، تاکید بر کیفیت و نگاه خلاقانه و برندسازی بوده‌است.

شورای هنری این دوره از جشنواره تشکیل شده از، مجتبی آقایی دبیر کل، مهنوش مشیری، محمدباقر آقامیری، کامبیز درمبخش، علی شیرازی، اصغر کفشچیان مقدم، رضا یساولی، مهران هوشیار، سیدنظام‌الدین امامی‌فر، جمشید حقیقت‌شناس و بهروز دارش. که در عرصه‌های مختلف هنرهای تجسمی به داوری آثار ارائه شده به جشنواره پرداختند.
همچنین در مراسم افتتاحیه به معرفی و نکوداشت فعالان و حامیان هنرهای تجسمی پرداختند. و در هر حوزه از برترین ها تقدیر به عمل آمد. در بخش برنامه تلویزیونی بهترین برنامه هنرنامه انتخاب شد، نگارخانه برتر گالری اثر، ناشر برتر به انتشارات گویا و در خبرگزاری، خبرگزاری  مهر ، در انجمن ها، انجمن نگارگری و رویداد برتر جشنواره جهانی هنر مقاومت و اداره کل استان برتر به کردستان ، رایزن فرهنگی برتر به رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان و مدیریت حامی تجسمی به سازمان منطقه آزاد اروند اختصصاص یافت. 

در این دوره از جشنواره هنرمندانی از ۴۸ کشور شرکت نموده‌اند که در مجموع ۳۱۶۳ هنرمند از ایرانی و ۱۳۳۳۲ هنرمند از سایر کشورها به فراخوان این جشنواره پاسخ دادند و در نهایت ۵۵۲۱ اثر در بخش مسابقه و ۷۸۱۳ اثر در بخش کارنامه هنری ثبت گردید. ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان برای نخستین بار در این جشنواره شرکت کرده‌اند و ۵۱ درصد از کل آنان را بانوان هنرمند تشکیل می‌دادند.

در مجموع و پس از دو دوره داوری و بازنگری، ۱۰۲ اثر از ۱۰۲ هنرمند به نمایشگاه راه‌یافتند که ازین تعدادآثار ۴۱ نفر از تهران، ۵۷ نفر از سایر شهرها و ۴ نفر از کشورهای بلژیک، برزیل، ترکیه و ایالات متحده امریکا در این جشنوراه به نمایش درآمده‌است.

نمایشگاه در دو مرکز مهم هنری تهران، موزه هنرهای معاصر و فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌گردد و بخش اصلی آثار در موزه هنرهای معاصر و بخش جنبی و ببیشتر همایش‌ها در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌گردد.

ساعات بازدید موزه هنرهای معاصر تهران، یکشنبه-پنجشنبه : از ساعت ۱۰-۱۹ و جمعه‌ها: ۱۵-۱۹
و فرهنگسرای نیاوران: همه روزه ۱۰-۲۰ و جمعه‌ها: ۱۴-۲۰

جشنواره تجسمی فجر

 

 

نویسنده