شاهکار هنری ماتیس گرانترین فروش هنر مدرن امپرسیونیست‌ها در حراج بونامز نیویورک گردید.

به نقل از آرت دیلی نیویورک
سایت تندیس ترجمه جاوید رمضانی

اثر قطاعی پر انرژی ماتیس، درخت برف با برآورد اولیه ۸۰۰,۰۰۰-۱,۲۰۰,۰۰۰  دلار، در ماه آینده روز ۱۷ می در حراج بونامز نیویورک به عنوان گرانترین قطعه در معرض فروش قرار خواهد گرفت.

حراج بونامز نیویورک
این اثر با برآورد یک میلیون و دویست هزار دلار، مهمترین کار قطاعی ماتیس به حساب می‌آید . این نوع کارهای ماتیس با خطوطی سیال و رنگ‌های درخشان به عنوان نقطه عطفی در کارهای این هنرمند در موزه‌های موما و تیت مدرن شناخته شده و به نمایش گذارده شده است. در بررسی موزه داران کار«درخت در برف» تا سال ۱۹۶۸ در مجموعه خصوصی ناشناخته‌ای در کانادا بوده است و در آن سال توسط تئودور آرنبرگ Theodor Ahrenberg مجموعه دار و متخصص خبره و مشهور ماتیس فروخته شده است.
کار مربوطه با یک واسطه از خود هنرمند خریداری گردیده بود . درخت در برف در سال ۱۹۴۷ خلق گردیده. این مجموعه ماتیس در ابعاد کوچک با رویکردی رنگی و قطعات کاغذی شکل گرفته است. این قطعات را هنرمند بروی دیوار اتلیه خود در شهر ونس جنوب فرانسه قرار داده و اولین بار این تکنیک را در طراحی‌های کارهای چاپی خود تحت عنوان جاز در طول جنگ دوم به کار بست .
عناصر این مجموعه‌ها از کاغذ رنگی بریده شده و در ترکیب بندی قرار می‌گرفتند که هنرمند این تکنیک را نقاشی با قیچی وصف نموده است. بریدن قطعات، سپس نصب با دوخت سوزن و نخ بر روی کاغذ با رنگ مکمل، و جای‌گیری بر روی دیوار با خواست هنرمند صورت می‌گیرد.
برای تولید یک باغ زیبا و رها در محیط داخلی، در سال ۱۹۴۹ وقتی ماتیس به نیس نقل مکان کرد دیوار باغ خود را پایین ‌آورد و برای نمایش قطعات آن‌را در قاب قرار داد. او آگاه بود با این برش‌ها وسیله بیانی جدیدی برای آینده ابداع می‌کند. چنانچه خود می‌گوید من فکر نمی‌کنم تا کنون چنین تعادلی را در آثارم خلق کرده باشم، حتما در آینده مردم به آن پی خواهند برد.

نویسنده