مراسم رونمایی کتاب کوروش شیشه‌گران در لندن

مراسم رونمایی کتاب کوروش شیشه‌گران در لندن
با سخنرانی دکتر حمید کشمیرشکن نویسنده کتاب

سایت تندیس برگردان بهراد شریفی

کتاب کوروش شیشه‌گران

مراسم رونمایی از کتاب کوروش شیشه گران همزمان با حراج بونامز لندن در تاریخ  ۶ اردیبهشت (۲۶ آپریل)  در بنیاد میراث ایران در لندن برگزار خواهد شد.
در این مراسم دکتر حمید کشمیرشکن درباره تازه ترین کتاب خود درباره کوروش شیشه گران به سخنرانی خواهد پرداخت که با نمایش فیلمی درباره این هنرمند دنبال خواهد شد.
کوروش شیشه‌گران متولد ۱۳۲۳ قزوین، بیانی بسیار رسا و احساسی دارد و یکی از هنرمندان شناخته شده معاصر ایران است. در طول شش دهه فعالیت هنریش نشان داده که هنرمندی منضبط، آگاه به مسائل اجتماعی با مهارت‌های بالاست.کتاب کوروش شیشه‌گران

او با رسانه‌های مختلفی از جمله گرافیک، نقاشی، عکس و طراحی مبلمان کار کرده است. و همواره ازفرهنگ تصویری ایران در آثار الهام گرفته‌است، شناخته شده ترین کار شیشه‌گران مجموعه خط خطی است. این خطوط رنگارنگ پویا شرایط انسان معاصر را به نمایش می گذارد و برای هنرمند یک سبک و زبان خاص خود بوجود آورده. با کمک متخصصین پیشرو و بیش از سیصد تصویر رنگی کتاب «کوروش شیشه گران: هنر از خودگذشتگی» برای اولین بار زندگی و آثار این هنرمند را به تصویر می‌کشد و دوره‌های مختلف هنری این هنرمند را نشان می‌دهد.
کتاب کوروش شیشه‌گراندرباره نویسنده: حمید کشمیرشکن
حمید کشمیرشکن مورخ هنری، منتقد، دانشیار پژوهشی در LMEI، استاد ارشد در موسسه تحقیقات پیشرفته ARIA است. وی در گروه تاریخ هنر دانشگاه آکسفورد فعالیت می‌کند و سردبیر ارشد فصلنامه دو زبانه Art Tomorrow ، همکار دانشیار KRC بوده است. او دکترای تاریخ هنر خود را از SOAS گرفته است و بورسیه فوق دکترا خود را از موسسه (تراست) برکات در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ و آکادمی انگلیس گرفته است. وی مدرک AHRC و ESRC را طی سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ از دانشگاه آکسفورد گرفته است. دکتر کشمیرشکن کنفرانس های متعدد بین المللی در زمینه هنر مدرن و معاصر ایران و خاورمیانه برگزار کرده است و به طور وسیعی با نشریات مختلف کار کرده است.
این مراسم ۲۶ آپریل در آدرس زیر برگزار می شود: Asia House, 63 New Cavendish Street, London W1G 7LP

جهت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت iranheritage مراجعه نمایید.

 

نویسنده