نشست هنر و زندگی روزمره شهری با عنوان «کیچ»

به گزارش تنديس به نقل از آرتنا، سومین نشست از سلسله نشست‌های هنر و زندگی روزمره شهری با عنوان «کیچ (هنرهای دم دستی)» چهارشنبه 26 آذر در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
در این نشست که به همت معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران و سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود، زروان روح بخشان با عنوان «کيچ؛ پديده يا موقعيت» و بهرنگ صمدزادگان با عنوان «پديدارشناسی کيچ» به سخنرانی خواهند پرداخت.  سپس افسون حیدریان و آرزو تهرانی از گالری ترنج، روايتی از یک هنر معمولی را برای حاضران ارائه خواهند کرد.
در سومین نشست هنرهای دم دستی و زندگی روزمره شهری، از ضرروت یا عدم ضرورت ورود هنرمندان آکادمی به بازار هنر سخن گفته می‌شود. از اینکه آیا این ورود و درگیری هنرمندان گالری نشین به عرصه عمومی، لازم است یا خیر؟ آیا این هنرمندان روبرویی با موقعیت کیچ شدن آثارشان را بر می‌تابند؟ همچنین از امکان عمومی شدن هنر سخن گفته خواهد شد و در جهتی دیگر به کیچ بودن و سرسری بودن زندگی و زندگی روزمره اشاره خواهد شد. در قدم بعدی هنرمندان خودآموخته این ژانر از تجربیات خود می‌گویند و از شکلی خاص از ارزش زیبایی شناختی در آثارشان یعنی شکل دادن خلاقانه و اجباری به زیبایی برای پیروزی در رقابت اقتصادی. آنها از روزمره‌گی امر زیبا سخن خواهند گفت و آنچه که می‌تواند تمایز و شباهت  میدان‌های آکادمی و بازار هنر را روشن‌تر کند.
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند چهارشنبه 26 آذر از ساعت 18 به تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

منبع: آرتنا

نویسنده