اولین نمایشگاه بین‌المللی سیر مینیمالیسم در آلمان

اولین نمایشگاه بین‌المللی سیر مینیمالیسم در آلمان با عنوان Serielle Formationen
در مجموعه هنر دایملر
۳ ژوئن تا ۵ نوامبر ۲۰۱۷

سایت تندیس ترجمه محدثه شادمهر

نمایشگاه Serial Formations به هنربانی Peter Roehr و Paul Maenz برای گالری دانشگاه فرانکفورت در سال ۱۹۶۷ گردآوری شد و می‌توان آن را به عنوان اولین نمایشگاه در راستای مینی‌مالیسم در آلمان دانست. در بن‌مایه‌ی نمایشگاه سریالی «مینی‌مالیسم در آلمان» ، که از سال ۲۰۰۵ آغاز به فعالیت کرد، مجموعه هنر دایملر اولین تلاش خود را برای بازنمایش سیرتاریخی هنر مینی‌مال کرده است.

serielle-formationen
1. Exhibition view at Daimler Contemporary, Berlin, 2017
Adolf Luther, Peter Roehr, Charlotte Posenenske, Herrmann Goepfert. In the front: gruppe x (Wolfgang Lukowski)

Serielle Formationen نمایشگاه فوق العاده‌ای است که روند معاصر این دوران را گردآوری کرده؛ مخصوصاً بیانگر آثار تولید شده در آلمان و دیگر نقاط جهان است. در مجموع ۶۲ اثر از ۴۸ هنرمند انتخاب شده که شامل عکس‌ها و اشیایی است که با ویژگی‌های بصری‌شان با نظمی سلسله‌وار چیده شده‌اند، هرچند مفاهیم پشت هرکدام با دیگری کاملاً متفاوت و گاهاً متناقض می‌نماید.

serielle-formationen
8. Exhibition view at Daimler Contemporary, Berlin, 2017
Eckhard Schene, Hartmut Böhm, Charlotte Posenenske, Hanne Darboven, Franz Erhard

جنبش اروپایی زیرو European Zero movement، دوشادوش تظاهرات نئورئالیسم، پاپ آرت، آپ آرت، هنر مینی‌مال امریکا و هنر مفهومی شکل گرفته است.
هدف نمایشگاه Serielle Formationen شناساندن و هویت دادن به تفاوت‌های موجود بین پدیده‌های هنری است که به نظر شبیه به‌هم می‌رسند.
این نمایشگاه آثاری از مجموعه هنر دایملر را به عنوان امانتی از مجموعه‌های بین‌المللی و آلمان به نمایش می‌گذارد.

serielle-formationen
3. Exhibition view at Daimler Contemporary, Berlin, 2017
Carl Andre, Peter Roehr, Agnes Martin, Jan Schoonhoven, Ronald Bladen, Christo, Andy Warhol, Arman, Jiri Kolar. In the front : Sol LeWitt. On the right: Victor Vasarely, Almir Mavignier, Jan Henderikse, Bridget Riley, Yayoi Kusama, Piero Manzoni, Jan Henderikse, Larry Poons, Sol LeWitt

رویدادهای اخیر هنر جهان را در لینک های زیر دنبال کنید:

نویسنده