رابرت راشنبرگ و هنر امروز

رابرت راشنبرگ و هنر امروز
هنرمندانی که در سال ۲۰۱۷ دنیای هنر را تغییر خواهند داد

سایت تندیس ترجمه احسان نوروزی

در این گروه از هنرمندان و گروه‌های هنری سعی شده به شاخص ترین این افراد که مستقل از شبکه گالری‌های متنفذ فعالیت کرده یا می‌کنند، پرداخته شود.


رابرت راشنبرگ Robert Rauschenberg

یکه تاز همکاری و مشارکت هنری و استفاده از متریال‌های نامعمول.

رابرت راشنبرگرابرت راشنبرگ بیش از هر چیز برای وارد کردن زندگی روزمره در هنر خود مشهور است. به تنهایی و یا با همکاری هنرمندان،  رقصندگان،  موزیسین‌ها و نویسنده‌ها او فرم جدیدی از هنر خلق کرد که او را به معیاری قابل توجه در هنر امروز بدل ساخت.

مجموعه‌ای از آثار گذشته این هنرمند شامل ۲۵۰ قطعه نقاشی، مجسمه، طراحی، چاپ، عکاسی، هنر صدا و ویدئو آرت در موزه تیت مدرن و سپس در MOMA موزه هنرهای مدرن نیویورک به نمایش در آمد.رابرت راشنبرگآثار هنرمند آمریکایی، رابرت راشنبرگ، به غایت وسیع ودر زمینه‌های متفاوت و رها و با جسارت است؛ که می‌توان آنها را در کنجکاوی بی‌انتها و تشنگی‌اش برای کار جمعی ملاحظه کرد. در سال گذشته منتخب آثار شش دهه فعالیت وی (شامل نقاشی، مجسمه، کولاژ، مونتاژها، پرفورمنس، چاپ، و طراحی لباس و صحنه) به‌عنوان بخشی از یک نمایشگاه جامع‌تر، در تیت مدرن به نمایش درآمد.رابرت راشنبرگاین نمایش موقعیتی بی‌نظیر برای مطالعه و درک آثار راشنبرگ خواهد بود؛ که در همکاری با موزه‌ی هنر مدرن نیویورک سازماندهی شده بود. در ۲۰ سال گذشته، این اولین بار بود که مرور آثار این هنرمند، پس از مرگش در ۲۰۰۸ و در سن ۸۲ سالگی، اینچنین کامل انجام می‌شود.

 این نمایشگاه به دست آکیم بورکارت هیوم، مدیر اجرایی نمایشگاه در تیت مدرن، لیا دیکرمن هنربان نقاشی‌ها و مجسمه‌ها در موزه‎ی هنرهای مدرن، و نیز کاترین وود هنربان ارشد پرفورمنس در تیت، انتخاب و هماهنگ شده است.رابرت راشنبرگهمکاری کاترین وود در حقیقت کلیدی بود. به‌رغم باور عموم مبنی بر اینکه راشنبرگ از پیشگامان اولیه هنر پاپ است، کارهای او در کل مؤلفه‌ای نمایشی داشت که رشته کارهای ظاهراً پراکنده‌ را برجسته و در هم تنیده می‌کرد. به گفته‌ی وود، در هنگام معرفی نمایشگاه، با رجوع به «نقاشی سفید» راشنبرگ، محصول ۱۹۵۱، که به‌عنوان پرده‌ی پس‌زمینه‌ی نمایش، در پرده‌ی شماره‌ی یک تئاتر مِرس کانینگهام و جان کیج استفاده شده بود، «حتی آثار انتزاعی‌تر وی ارتباطی با بدن داشتند.»رابرت راشنبرگ

قسمت های قبل از پرونده هنرمندانی که در سال ۲۰۱۷  دنیای هنر را تغییر خواهند داد را اینجا بخوانید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
موزه آکیوپای

گروه هنری موزه آکیوپای در رابطه پرتنش هنر و سیاست

گروه هنری موزه آکیوپای در رابطه پرتنش هنر و سیاست هنرمندانی که در سال ۲۰۱۷ دنیای هنر را تغییر خواهند داد سایت تندیس ترجمه شهرزاد لطفی در این گروه از هنرمندان و گروه‌های هنری سعی شده به شاخص ترین این افراد که مستقل از شبکه گالری‌های متنفذ فعالیت کرده یا می‌کنند، پرداخته شود. گروه هنری موزه آکیوپای  Occupy Museums از لیست امسال هنرمندان بینال ویتنی تنها تعداد اندکی از شرکت کنندگان دست به اکتشاف ابعاد سیاسی هنر زدند که از این […]

0 comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
لینت یادوم بوکی نقاش سیاه پوست

لینت یادوم بوکی نقاش سیاه پوست ضد تاریخی برنده جایزه ترنر

لینت یادوم بوکی نقاش سیاه پوست ضد تاریخی برنده جایزه ترنر هنرمندی که در سال ۲۰۱۷ دنیای هنر را تغییر خواهند داد سایت تندیس ترجمه شهرزاد لطفی در این گروه از هنرمندان و گروه‌های هنری سعی شده به شاخص ترین این افراد که مستقل از شبکه گالری‌های متنفذ فعالیت کرده یا می‌کنند، پرداخته شود. لینت یادوم بوکی Lynette Yiadom-Boakye برنده نهایی جایزه ترنر و یکی از بهترین نقاشان نسل خویش به بسیاری از قراردادهای پرتره‌های اروپایی وفادار است. با این حال با […]

0 comments

• جیمی دورم بنیانگذار سیاسی جنبش بومی آمریکا

• لیگیا پیپ از بنیان گذاران جنبش نو کانکریت در سال ۲۰۱۷ دنیای هنر را تغییر خواهد داد

نویسنده